۱۶۰کیلومتر راه‌ روستایی مازندران بهسازی و روکش آسفالت شد

سرپرست معاونت فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: عملیات ساخت، بهسازی، نگهداری و روکش آسفالت ۱۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در۷ ماهه نخست 1401 اجرایی شد.

براساس اعلام‌ راهداری مازندران، در بهسازی ۱۶۰کیلومتر راه روستایی مازندران ، تسطیح و رگلاژ شانه، چاله‌گیری، تکمیل علائم معیوب و روکش آسفالت انجام شده است.

یاسر ابراهیمی سرپرست معاونت فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در این باره اظهارداشت: حمل بخش زیادی از محصولات کشاورزی به خارج از استان از طریق حمل و نقل جاده‌ای  انجام می‌شود  بنابراین مناسب‎سازی زیر ساخت‌های جاده ای برای تردد ناوگان حمل و نقل برای حمل محصولات کشاورزی ضروری است اما توجه بیشتر به محورهای فرعی و روستایی استان نیاز به نگاه ویژه مسئولان مربوطه دارد.

وی ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی را موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان دانست و با اشاره به اینکه این عوامل مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود، تصریح کرد: بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌ روستایی مازندران از اولویت‌های این اداره کل است.

سرپرست معاونت فنی و راه های روستایی استان مازندران تعداد کل روستاهای دارای راه‌های آسفالته را  ۳۶۲۲ روستا اعلام و عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار این اداره کل در استان، تعداد ۱۷۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و تعداد ۲۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته بهره‌مند شدند.

این مسئول اجرایی مازندران یادآور شد: حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران را روستاهای بالای ۲۰ خانوار تشکیل می‌دهند که از راه آسفالته برخوردارند.

وی با بیان اینکه حمل کالا و مسافر در استان از طریق راه های مواصلاتی  بیش از ۹۰ درصد است، خاطرنشان کرد: نیاز مازندران به راه و جاده مناسب محسوس بوده از آنجایی که این استان  یکی از قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شود به همین منظور در سال‌های اخیر گام‌های مثبتی برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان برداشته شده و نیز برای مناسب‌سازی آن عملیات اجرایی انجام گرفت.