۱۰ هکتار اراضی ملی در مازندران خلع ید شد

فرمانده انتظامی مازندران از خلع ید بیش از ۱۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش دو هزار و۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد. سردار مرتضی میرزایی با اشاره به خلع ید بیش از ۱۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اظهار داشت: در راستای مبارزه با […]

فرمانده انتظامی مازندران از خلع ید بیش از ۱۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش دو هزار و۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار مرتضی میرزایی با اشاره به خلع ید بیش از ۱۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اظهار داشت: در راستای مبارزه با زمین خواری و حفاظت از جنگل‌ها و اراضی منابع طبیعی، کارشناسان اداره اقتصادی پلیس اقتصادی استان مازندران پس از کسب خبر مبنی بر تصرف غیرمجاز اراضی ملی و ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان آمل، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از فرصت طلبان اهالی دو روستا از توابع شهرستان آمل که به صورت باندی و کلان، اقدام به دیوارکشی، فنس کشی و ساخت بنا در داخل اراضی ملی و طبیعی کردند، افزود: مأموران انتظامی با هماهنگی قضائی و با همراهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران مانع ادامه تصرف اراضی ملی به دست فرصت طلبان شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به آزاد سازی ۱۰۴ هزار و ۲۰۰ متر از اراضی ملی در این عملیات، اظهار کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش زمین‌های رهاسازی شده در این عملیات بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار میرزایی در پایان با اشاره به دستگیری ۱۲ نفر اعضای این باند که با شگردهای خاص مجرمانه اقدام به تخریب زیرساخت منابع طبیعی و بکر با احداث بنا و اخذ امتیاز برای رفاه مجموعه تحت تصرف در قالب شهرک سازی و … داشتند، ضمن هشدار به متعرضان املاک و اراضی کشاورزی و ملی افزود: پلیس با اینگونه افراد سودجو قاطعانه و برابر با قانون برخورد خواهد کرد.