یزدانی مدیر فنی تیم‌ ملی کشتی ترکمنستان شد

رضا یزدانی، کاپیتان و قهرمان پیشین تیم ملی کشتی ایران به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ترکمنستان انتخاب شد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ محمود اسماعیل پور مربی سازنده رضا یزدانی که قرار است این پهلوان نامی را در ترکمنستان به عنوان مربی جوانان کشتی آزاد این کشور همراهی کند با تایید این خبر گفت : متاسفانه در استان مازندران قدر مربیان همچون من را که سال هاست که قهرمانان خوبی را در سطح جهان معرفی کردم را نمی دانند.

وی با اشاره به اینکه  بنا به پیشنهاد فدراسیون کشتی ترکمنستان رضا یزدانی این درخواست را بررسی کرد و قرار براین است که در روزهای آینده کارمان را در این کشور شروع کنیم، افزود : به هیچ عنوان از قلبم خوشحال نیستم که کشتی گیران کشورهای دیگر را تمرین دهیم تا بتوانند در مقابل پهلوان ایرانی کشتی بگیرند و به طور قطع دلمان با ایران است ، اما مربی گری هم کار حرفه ای است و هرآنچه که اندوختیم را برای آموزش کشتی گیران ترکمنستانی به کار خواهیم گرفت.

این مربی ارزنده کشور با بیان اینکه اگر برخی نامهربانی در کشتی مازندران صورت نمی گرفت به طور حتم من و رضا یزدانی مربی گری را در داخل استان ادامه می دادیم،تصریح کرد : به طور قطع در سال های آینده به کشور برخواهیم گشت چون با وجود و قلبمان برای ایران ارزش قائلیم.

قابل ذکر است ، رضا یزدانی هادی حبیبی، محمود اسماعیل‌پور و اصغر بذری را به ترتیب به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان ترکمنستان انتخاب کرده است و او دارنده مدال طلای جهان و بازی‌های آسیایی، در سال های اخیر به عنوان سرمربی تیم‌های لیگ برتری کشتی به عرصه حرفه‌ای بازگشت.

گفتنی است ، رضا یزدانی ۲ مدال طلا در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ و ۲ برنز قهرمانی جهان، سه نشان طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ را در کارنامه دارد و در دوره حرفه‌ای خود در اوزان ۸۴، ۹۶ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد فعالیت داشت.