گزارش حرف از حضور نیروهای بسیجی و مردمی در مقابله با کرونا؛ در خط مقدم همدلی

گروه اجتماعی | یکی از  اقشار تاثیرگزار و آماده به حرکت در بحران کرونا، حضور نیروهای بسیجی و دانشجویی و نیروهای مردمی در کنار کادر درمانی و مسئولان است. پس از همه گیر شدن کرونا، نیروهای جهادی و بسیجی در قالب های مختلف از تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده، حضور در محلات و ضدعفونی […]

گروه اجتماعی | یکی از  اقشار تاثیرگزار و آماده به حرکت در بحران کرونا، حضور نیروهای بسیجی و دانشجویی و نیروهای مردمی در کنار کادر درمانی و مسئولان است. پس از همه گیر شدن کرونا، نیروهای جهادی و بسیجی در قالب های مختلف از تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده، حضور در محلات و ضدعفونی مناطق در کنار نیروهای شهرداری و در بخش دیگر تهیه و دوخت البسه بهداشتی و ماسک به میدان مقابله آمده اند.

پیشکسوتان دفاع مقدس در کنار مردم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس برحسب تکلیف الهی برای مقابله با کرونا به میدان آمدند و کمک های زیادی به مردم اهداء کردند.

سردار عبدالله ملکی در جلسه شورای پیشکسوتان نیروهای مسلح استان مازندران با موضوع مقابله با ویروس «کرونا» شرایط بحران «کرونا» را یک امتحان الهی برشمرد و با بیان اینکه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های استان در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، اظهار داشت: همچنین پیشکسوتان دفاع مقدس بر حسب تکلیف الهی به میدان آمدند و تاکنون کمک‌های زیادی از سوی این عزیزان در اختیار مردم قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و ابلاغ سازمان پیشکسوتان بنیاد حفظ آثار به استان‌ها این جلسه تشکیل شده است.

ملکی ضمن برشمردن اهداف جلسه عنوان کرد: اولویت کمک به پیشکسوتانی است که دچار مشکل تنفسی هستند و تهیه ماسک و دستکش برای آنها ضرورت دارد.

بسیج دانشجویی به یاری مازندران می آید

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی گفت: ۳۵۰ نفر از دانشجویان، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی آماده اعزام به مناطق حساس مقابله با کرونا از جمله گیلان و مازندران هستند.

به گزارش حرف به نقل از سازمان بسیج دانشجویی، صادق مفرد در تشریح آخرین اقدامات قرارگاه مبارزه با کرونا سازمان بسیج دانشجویی گفت: بعد از تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا تا کنون ۶ هزار و ۸۰۰ نفر از دانشجویان در سراسر کشور در حال فعالیت هستند که برخی به صورت انفرادی و برخی در قالب گروه‌های جهادی عمل می کنند.

وی افزود: از لحاظ گروهی ۵۰ گروه پزشکی فعال هستند، ۱۵۱ گروه جهادی نیز در حال فعالیت هستند که ۶ هزار و ۴۰۰ نفر نیز در استان‌ها برای همکاری اعلام آمادگی کردند که از این تعداد بیش از ۳۵۰ نفر از کادر درمانی و دانشجویان پزشکی و پرستاری هستند که آماده اعزام به نقاط حساس مانند استان‌های گیلان و مازندران که اوضاع بحرانی دارند، هستند.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با وزارت بهداشت برای اعزام این نیروها هستیم و  تا به این لحظه ۲۸۰ نفر کادر درمانی توسط بسیج دانشجویی به مراکز درمانی تزریق شده و ۷۸۰ نفر نیز در مراکز تلفنی حضور دارند و در حال مشاوره تلفنی به وسیله سامانه تلفنی ۴۰۳۰ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هستند.

راه اندازی 180کارگاه تولید ماسک

جانشین فرمانده سپاه کربلا از راه اندازی ۱۸۰ کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی و لوازم پزشکی در مازندران توسط بسیجیان خبر داد و گفت: روزانه ۴۰۰ هزار ماسک بهداشتی تولید می شود.

حسین محمد رضایی با اشاره به بحران کرونا در کشور گفت: با ساماندهی بسیجیان در چهار گروه سفیران سلامت، ناظران سلامت، مدافعان سلامت و نیز ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت به جنگ کرونا ویروس رفتیم.

به گفته سرهنگ رضایی ۱۸۰ کارگاه تولید ماسک بهداشتی، گان بیمارستانی و لوازم پزشکی در مازندران به صورت خودجوش توسط بسیجیان راه اندازی شده است.

تولید روزانه 400هزار ماسک در مازندران

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا اعلام کرد: روزانه ۴۰۰ هزار ماسک بهداشتی با استانداردهای علوم پزشکی تولید و بین مردم توزیع شد و این چرخه تولید تا از بین رفتن بحران همچنان ادامه دارد.

وی گفت: تاکنون پنج خط تولید دانشجویی ماسک با حمایت دانشجویان بسیجی در استان راه اندازی شده است.

امیر سادات کرمی با بیان این مبتلاشدن جامعه به کرونا ویروس فرصت‌هایی برای کشور به وجود آورد که بسیج همه امکانات از جمله آن است، افزود: در استان سعی کردیم با ظرفیت‌های داخلی و بسیجی برای مقابله با کرونا و ایجاد امنیت روانی برای مردم گام برداریم.

وی تولید ماسک را یک اولویت برشمرد و گفت: شناسایی بهترین پارچه و فرایند تولیدی از کارهای مهم بوده که با حمایت بسیج دانشجویی صورت گرفته است.

وی با تقدیر از حمایت‌های دانشگاه فنی استان و واگذاری سالن‌های خیاطی برای تولید ماسک گفت: در حال حاضر کارگاه تولید ماسک با کمک دانشجویان در دانشگاه قدسیه ساری، دانشگاه آمل، فنی بابل، آزاد قائمشهر و بهشهر راه اندازی شده است.

سادات کرمی راه اندازی خط تولید آستین یکبار مصرف توسط بانوان بسیجی در تنکابن را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: برای تولید محلول نیز دانشجویان بسیجی و دانشگاه علوم پزشکی پای کار آمدند و تاکنون هزار و ۵۰۰ لیتر از محلول ضدعفونی کننده تولید شده است.