گردشگری نباید فرهنگ مردم مازندران را تهدید کند

حرف آنلاین: رئیس جمهور در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مردم مازندران با بیان اینکه مجموعه دولت با همه توان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و آبادانی کشور تلاش می‌کند، گفت: به رغم همه مشکلات، تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان، امور کشور به خوبی پیش می‌رود و گام‌های خوبی نیز در آینده نزدیک برای پیشرفت […]

حرف آنلاین: رئیس جمهور در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مردم مازندران با بیان اینکه مجموعه دولت با همه توان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و آبادانی کشور تلاش می‌کند، گفت: به رغم همه مشکلات، تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان، امور کشور به خوبی پیش می‌رود و گام‌های خوبی نیز در آینده نزدیک برای پیشرفت کشور و رفاه و آسایش مردم برداشته می‌شود.


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی افزود: این استان از مشکلات و مسائل مختلفی رنج می‌برد که باید با نگاه مسئله‌محوری برای حل و فصل آن اقدام شود و در این زمینه دانشگاهها و محافل علمی استان به عنوان اتاق فکر و کانون اندیشه‌ورزی می‌توانند نظام مسائل استان را تعریف و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات را به دولت ارائه دهند.رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های مازندران در بخش‌های مختلف اظهار داشت: استان از اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دریا، دیجیتال، معدن، صنعت، در کنار تجارت و صادرات برخوردار است که با نگاه علمی و تخصصی می‌توان این حوزه‌ها را به نفع پیشرفت و آبادانی استان و کشور فعال کرد.
رئیسی نشست مسئولان دستگاههای اجرایی با صاحب‌نظران و نخبگان را از تاکیدات دولت دانست و گفت: این نشست‌های مشترک را از جلوه‌های حضور مردم می‌دانیم و از آن استقبال می‌کنیم.رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سخنان نمایندگان بانوان ایثارگر مازندران، گفت: کارگروهی با حضور خواهران ایثارگر تشکیل شود و مسائل همسران و مادران ایثارگران را بررسی و راهکار ارائه کند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهمیت موضوع زن و خانواده، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران را حائز اهمیت دانست و گفت: ایثارگران عزیز از سرمایه‌های نظام هستند و حق بزرگی بر گردن ما دارند و وظیفه مسئولین و دولتمردان است که به همه خانواده شهدا و ایثارگران توجه داشته باشند.
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه دولت مردمی، دولت هیچ حزب و جریان سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: با بیش از نیمی از اعضای دولت سیزدهم بعد از انتخابات آشنا شدم و معیار اصلی در انتخاب وزرا و معاونان، کارآمدی و برخورداری از روحیه انقلابی آنان بوده است.
رئیس جمهور یکی از اصلی‌ترین موضوعات دولت مردمی را توجه به روستا و فعال کردن اقتصاد روستا اعلام کرد و مقرون به صرفه نبودن کشاورزی را علت اصلی مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها دانست و گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان، باید اقتصاد روستا فعال شود.
آیت‌الله رئیسی گفت: در این سفر بیشترین اعتبار به حوزه کشاورزی مازندران اختصاص خواهد یافت تا مشکلات این حوزه برطرف شود زیرا کشاورزی در استان محوریت دارد و همه باید به آن توجه کنند تا با استقرار صنایع تبدیلی، میزان صادرات محصولات کشاورزی و باغی با ارزش افزوده بالا، افزایش یابد.
دکتر رئیسی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل‌های مازندران بر لزوم برخورد با این تخلفات تاکید کرد و گفت: معتقدیم در این دولت نباید به صورت واکنشی برخورد شود و باید قبل از هرگونه تخلفی جلوی آن گرفته شود و نباید اجازه داد ثروت ملی جنگل تخریب شود.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت صیانت از فرهنگ دینی و اصیل مردم مازندران گفت: مازندران از فرهنگ اصیل و باورهای عمیق اعتقادی برخوردار است که در سبک زندگی آنها متبلور است و نباید اجازه داد گردشگری، این فرهنگ اصیل را تهدید کند.
آیت‌الله رئیسی در ادامه بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده مناسب از سواحل آزادسازی شده تاکید کرد و گفت: باید در این حوزه تقسیم وظایف انجام شود تا از سواحل آزادسازی شده به نفع مردم به صورت قانونمند استفاده شود و مردم در فضای امن، نشاط‌آور و امیدبخش در این سواحل حضور یابند.
رئیس جمهور با تاکید بر اهتمام جدی دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و پیشرفت و آبادانی کشور اظهار داشت: در ماه‌های گذشته گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و همه دولتمردان شبانه‌روز در تلاش هستند عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.
دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر دیگر از بابت کالاهای  اساسی، منابع ارزی و تامین منابع نگرانی وجود ندارد و آینده امیدوارکننده‌ای پیش رو داریم.
در این دیدار شماری از نمایندگان قشرهای مردم مازندران در سخنانی دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با رئیس جمهور در میان گذاشتند.