گردشگری ظرفیت پیشرفت شهر فرح آباد است

به گزارش حرف آنلاین، سید محمد مهدی فاطمی شهردار فرح آباد در مصاحبه اختصاصی با حرف مازندران از برنامه‌های این شهرداری در حوزه گردشگری با توجه به پیش رو بودن رویداد ۲۰۲۲ خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه تاکنون به ظرفیت‌های مهم این شهر در بخش‌های گردشگری و اکوتوروسیم، ساحل، دریا، رودخانه تجن و تالاب […]

به گزارش حرف آنلاین، سید محمد مهدی فاطمی شهردار فرح آباد در مصاحبه اختصاصی با حرف مازندران از برنامه‌های این شهرداری در حوزه گردشگری با توجه به پیش رو بودن رویداد ۲۰۲۲ خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه تاکنون به ظرفیت‌های مهم این شهر در بخش‌های گردشگری و اکوتوروسیم، ساحل، دریا، رودخانه تجن و تالاب توجه جدی نشده است.

وی با بیان اینکه این شهر قدمتی طولانی دارد و در دوران گذشته جمعیت ۵۰ هزار نفری را در خود جای داده بود، افزود: پس از حمله روس‌ها این شهر به‌طور کامل تخریب شد به‌طوری که بقایای آن در عمقی از زمین برجای مانده است.

فاطمی تصریح کرد: حدود ۴۰۰ سال پیش مسجد شاه عباسی توسط صفویان با معماری زیبا همچون بناهای اصفهان است در فرح‌آباد ساخته شد، این بنا اخیرا گردشگران آمریکایی را به سوی خود جلب کرده، ولی متاسفانه در ورودی شهر و معابر نقشه راهنمای مسیر برایش درنظر گرفته نشده است.

شهردار فرح‌آباد ادامه داد: فرح‌آباد زیبا از سال ۱۳۹۶ تبدیل به شهر شد، وسعت این شهر حددود ۲۳۲ هکتار یعنی ۲ و نیم کیلومتر مربع و وسعت غیر مسکونی آن حدود ۷ کیلومتر مربع است، در قسمت شمالی بیش از ۲۰ پلاژ دولتی مستقر هستند، جمعیت ثابت شهر حدود ۳ هزار نفر و جمعیت شناور آن به ۱۵ هزار نفر می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه شهرداری فرح آباد، ۳۵ پرسنل دارد و ساختمان شهرداری از فضای کافی برخوردار نیست از برنامه‌ریزی برای ساخت عمارت شهرداری در این شهر خبر داد و اضافه کرد: بنده از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۰ به‌عنوان شهردار در این شهر حضور پیدا کردم، برنامه‌های زیادی داریم که نیاز به مطالعات بیشتر و توجه به زیرساخت‌ها دارد.

وی از استارت طرح گردشگری رودکنار، بازسازی حمام قاجاری، احیای مسجد شاه عباسی، ترمیم پل سیمی و در نهایت ایجاد فضا و مسیری برای هدایت گردشگران خبر داد و عنوان کرد: متاسفانه طی سال‌هایی که گذشت حتی مردم شهرمان از وجود چنین ظرفیت‌هایی بی‌خبر هستند و برایش کار جدی انجام نشد.

فاطمی دریای خزر را مهم‌ترین پتانسیل فرح‌آباد معرفی و اظهار کرد: ظاهر شهرمان شبیه شهرهای ساحلی دیگر نیست و جای کار دارد، شهر ما نسبت به شهرهای دیگر توانمندی بالایی دارد که باید مورد توجه سایر مسئولان قرار بگیرد.

شهردار فرح آباد خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی ما اجرای طرح هادی در نیمه‌های راه قرار داشت تا پایان سال به اتمام خواهد رسید، از طرفی نگاهمان در شهرداری به درآمدزایی است، ما ۶۲ شهرداری و سالانه بالای ۴۰ میلیون گردشگر داریم اما کمترین بهره از گردشگران نصیب شهرداری‌ها می‌شود‌.

وی، اجرای طرح میدان ورودی و المان شهری، احداث ساختمان آتش‌نشانی، ساخت عمارت شهرداری، احداث گلخانه و بازسازی فضای سبز، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا،
کسب درآمد از طریق ممیزی با حضور ۱۰ پرسنل، تدارک برای استقرار راهور با هدف کنترل ترافیک را از برنامه‌های دیگر شهرداری فرح‌آباد اعلام کرد.