سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران

کلنگ اجرای پروژه سایت ایرانسل در یانه‌سر بهشهر بر زمین زده شد

حرف آنلاین: سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران از آغاز عملیات اجرایی سایت ایرانسل در روستای یانه سر شهرستان بهشهر با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان به منظور بهره‌مندی ۴۰۰ خانوار در ۹ روستا در استان های مازندران و گلستان خبر داد.

اسماعیل اعزی در آیین کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی سایت ایرانسل روستای یانه‌سر شهرستان بهشهر اظهار کرد: با راه‌اندازی سایت مذکور دسترسی به خدمات با کیفیت صوت و اینترنت برای تعداد دو روستای این شهرستان، چهار روستا شهرستان گلوگاه در مازندران و دو روستای شهرستان کردکوی استان گلستان فراهم می‌شود.

اعزی تصریح کرد: روستاهای بارکلا،دهی، لتکومه، ویوا، کلکت، یانه سرو عبدالهی استان مازندران و روستاهای کنداب و رادکان استان گلستان با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ خانوار از محل پروژه USO با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان، توسط این سایت به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به تلاش مجموعه ارتباطات استان برای اجرای صحیح و راه اندازی به موقع سایتهای در نظرگرفته شده در استان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای به موقع پروژه‌های ارتباطی، ایجاد دسترسی همگانی به‌ویژه در مناطق روستایی کمتر برخوردار به کیفیت مناسب صوت و اینترنت می‌باشد که به‌زودی با همکاری اپراتورها و مخابرات استان در بیشتر نقاط استان تحقق می یابد.

پس از سفر استاندار به گلوگاه مجوزات لازم صادر شد

فرماندار شهرستان گلوگاه در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های صورت گرفته مدیران دستگاه های اجرایی اظهار کرد: از برکات سفر استاندار محترم تصویب بند ۱۴ مصوبه شورای اداری مبنی بر تامین پوشش اینترنت چهار روستای بارکلا، دهی، لتکومه و ویوا شهرستان گلوگاه بوده است. که کلیه مجوزات لازم در کمترین زمان ممکن با تعامل دستگاه های مربوطه اخذ و انشالله به‌زودی شاهد راه‌اندازی این سايت و برقرای پوشش ارتباطی در این روستاها خواهیم بود.

داوودی در ادامه با اشاره به بازدید میدانی صورت گرفته از جاده مواصلاتی گلوگاه به ارتفاعات نیالا به همراه سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران افزود: این جاده مسیر ارتباطی ۶۰ روستای شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه و دسترسی مردم شهرستان‌های سمنان و دامغان به استان مازندران است که با امیدواریم با پیگیری‌های لازم مشکلات ارتباطی جاده مذکور نیز مرتفع شود.

همچنین فرماندار گلوگاه گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها منجر به کاهش مهاجرت مردم به شهرها و دسترسی آسان روستاییان عزیز به خدمات می شود.

داوودی از تخصیص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت راه اندازی این سایت خبر داد و افزود: مشکلات موجود در کشور از کم‌کاری‌های برخی مسئولان است نه نظام و انقلاب.

وی در ادامه با اشاره به بند ۱۴ مصوبه شورای اداری شهرستان گلوگاه به ریاست استاندار که مبنی بر تامین پوشش اینترنت ۴ روستای بارکلا، دهی ، لتکومه و ویوا شهرستان گلوگاه بود، افزود: باید به خود ببالیم که در پی این سفر تمامی مجوزات لازم توسط دستگاه‌های مربوطه با تعامل خوب و دید مثبت مسولان صادر شده و در کمترین زمان ممکن این پروژه آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شهرستان گلوگاه و حتی شهرستان‌های مجاور ما مانند شهرستان بهشهر و بندرگز و کردکوی که از استان گلستان هستند مسئولان و روسای مختلف ادارات در پیگیری‌هایی که برای پروژه‌های مختلف و صدور مجوزات نهایت همکاری و تعامل را انجام می دهند.

رئیس شورای تامین شهرستان گلوگاه در ادامه با اشاره به بازدید میدانی از جاده مواصلاتی گلوگاه به ارتفاعات نیالا که مسیر ارتباطی ۶۰ روستای شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه و همچنین یکی از مسیرهای دسترسی سمنان و شهر دامغان به استان مازندران است، افزود: امروز با قول مساعد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مقرر گردید تا با پیگیری و انجام اقدامات لازم مشکلات ارتباطی جاده مذکور مرتفع گردد.

این مسئول در پایان از برخی اخبار خوب و ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان گلوگاه خبر داد و افزود: بزودی مصوبات جلسات برگزار شده در فرمانداری این شهرستان با حضور سرپرست اداره ارتباطات و مدیرکل پست استان اطلاع رسانی خواهد شد.