فرمانده انتظامی مازندران خبر داد؛

کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد در فضای مجازی

حرف آنلاین: سردار مرتضی میرزایی گفت: در پی ایجاد صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر خرید و فروش نوزاد، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مازندران، افزود: کارشناسان پلیس فتا استان با بهره گیری از روش‌های علمی و فنی، موفق به شناسایی ۸ نفر از گردانندگان این صفحات در استان‌های مختلف کشور شدند.

او ادامه داد: پس از هماهنگی‌های قضائی این افراد که با وعده خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از افراد متقاضی می‌کردند در عملیاتی غافلگیرانه به دام افتادند.

سردار میرزایی گفت: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی ۲۱ نفر از افراد متقاضی در مازندران و سایر استان‌های کشور به مبلغی بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع همچنان در دست بررسی است.

او با تاکید بر این موضوع که قانون‌گذار در ماده ١١ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی کرده است به مردم عزیز توصیه کرد: به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تهدید‌ها و آسیب‌های فضای سایبری به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند./صداوسیما