کشف 58 قطعه عتیقه 3 هزار ساله در آمل

فرمانده انتظامی آمل از شناسایی و دستگیری اعضای باند قاچاق اشیاء عتیقه و کشف 58 قطعه انواع گنجینه‌های قدمتی با قدمت 3 هزار ساله خبر داد.ولی‌الله گنجیان‌مقدم طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در پی حفاری‌های غیرمجاز صورت گرفته در یکی از مناطق شمالی و اطلاع از فعالیت چند نفر در زمینه فروش و قاچاق ظروف و […]

فرمانده انتظامی آمل از شناسایی و دستگیری اعضای باند قاچاق اشیاء عتیقه و کشف 58 قطعه انواع گنجینه‌های قدمتی با قدمت 3 هزار ساله خبر داد.ولی‌الله گنجیان‌مقدم طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در پی حفاری‌های غیرمجاز صورت گرفته در یکی از مناطق شمالی و اطلاع از فعالیت چند نفر در زمینه فروش و قاچاق ظروف و اشیاء عتیقه، موضوع شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از تحقیقات گسترده و انجام یکسری عملیات اطلاعاتی، سرانجام متهمان شناسایی و تلاش در جهت دستگیری آنان و کشف سرمایه‌های ملی شروع شد.

فرمانده انتظامی آمل تصریح کرد: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان ، با هماهنگی مقام قضایی، سه متهم که در حفاری غیرمجاز تپه‌های باستانی، فروش و قاچاق اشیاء قیمتی اقدام می‌کردند، دستگیر و 58 قطعه انواع عتیقه‌جات شامل ظروف فلزی و سفالی، زیورآلات مفرغی، نقره‌ای و خنجر، کشف و از خروج آن به بیرون مرزها جلوگیری شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اشیاء عتیقه با دعوت از کارشناسان میراث فرهنگی مورد بازدید و اصالت و قدمت آن مورد تأیید قرار گرفت.

گنجیان‌مقدم در پایان با بیان اینکه تحقیقات پلیس با تشکیل پرونده قضایی ادامه دارد، گفت: اموال فرهنگی و عتیقه‌جات نشانه سابقه تمدن و فرهنگ ایرانی و میراث پیشینیان، به امانت آیندگان نزد ماست، برای محافظت از این سرمایه ملی، تعامل مردم با نیروی انتظامی امری ضروری است.