کشف ۳۵۳۳ تخلف اضافه تناژ در جاده‌های مازندران

حرف آنلاین: رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری مازندران از کشف ۳ هزار و ۵۳۳ تخلف اضافه تناژ در جاده‌های استان خبر داد. ناهید شهرامی نیا گفت: ۳ هزار و ۵۳۳ تخلف اضافه تناژ از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در جاده‌های استان شناسایی و اعمال قانون شد. راهداری مازندران با توجه به اهمیت نقش […]

حرف آنلاین: رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری مازندران از کشف ۳ هزار و ۵۳۳ تخلف اضافه تناژ در جاده‌های استان خبر داد.

ناهید شهرامی نیا گفت: ۳ هزار و ۵۳۳ تخلف اضافه تناژ از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در جاده‌های استان شناسایی و اعمال قانون شد.

راهداری مازندران با توجه به اهمیت نقش بار حمل شده بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه در کاهش ایمنی تردد، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ با رویکرد شناسایی و برخورد با موارد تخلف تناژ بالا که آسیب بیشتری بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می‌کند را از ابتدای امسال با جدیت بیشتری در دستور کار قرار داده است.

او می‌گوید: این طرح در قالب گشت‌های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا، در همه محور‌ها به خصوص در مبادی بارگیری (معادن) انجام شد.

به گفته شهرامی طبق بررسی‌های به عمل آمده در این ۱۱ ماه ۷ هزار و ۶۰۰ تن بار بیش از ظرفیت مجاز توسط وسایل نقلیه مورد شناسایی و اعمال قانون قرار گرفت.

با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در تردد‌های روزانه استان، به منظورتشدید برخورد با متخلفین در محور‌های پرتخلف از جمله هراز، سوادکوه و ساری – نکا، ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری، اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه از جمله توقیف وسیله نقلیه در پارکینگ، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان و. در دست اجرا است./باشگاه خبرنگاران