کشت ۱/۵ هکتاری ارقام جدید کاهو و کلم در گلوگاه

حرف آنلاین: مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از کشت ۱.۵ هکتار ارقام جدید کاهو و کلم ارگانیک در این شهرستان خبر داد.  مهدی باباجانی گفت: کشاورز جوان و خوش فکر و علاقمند گلوگاهی با دریافت وام مشاغل خانگی اقدام به کاشت انواع ارقام جدید کاهو قرمز، چینی، محلی و انواع کلم بروکلی، سفید و گل کلم […]

حرف آنلاین: مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از کشت ۱.۵ هکتار ارقام جدید کاهو و کلم ارگانیک در این شهرستان خبر داد.


 مهدی باباجانی گفت: کشاورز جوان و خوش فکر و علاقمند گلوگاهی با دریافت وام مشاغل خانگی اقدام به کاشت انواع ارقام جدید کاهو قرمز، چینی، محلی و انواع کلم بروکلی، سفید و گل کلم به مساحت ۱.۵ هکتار در روستای ولمازو این شهرستان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه افزود: این کشاورز طی چند سال با تلاقی رقم‌های مختلف، موفق به تولید ارقام جدید کاهو و کلم رنگی شد.
باباجانی با اشاره به اینکه این محصولات مصرف تازه خوری دارند، افزود: در فرآیند تولید این محصولات، از هیچ گونه سمومی استفاده نشد و به عنوان محصول سالم قابل ارائه به بازار فروش است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه با بیان اینکه کاهو قرمز در مقایسه با کاهوی محلی دارای وزن بسیار کمتری است، افزود: پیش بینی می‌شود از این سطح ۴۵ تن کاهو و کلم تولید شود.
وی با اشاره به کشت ۱۴۵ هکتار انواع سبزیجات در این شهرستان، گفت: قرار دادن سبزیجات در جیره غذایی بویژه سبزیجات با رنگ‌های متفاوت، به دلیل داشتن آنتی اکسیدان سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌سازد و موجب افزایش طول عمر انسان می‌شود./صداوسیما