معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران:

کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه مازندران راه‌اندازی می شود + فیلم

حرف آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران از راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی خبر داد. وی در نشست خبری گفته که در میان دانشجویان معترض حضور یافته و با آنان صحبت کرده است.

دکتر مرتضی علویان معاون دانشگاه مازندران با بیان اینکه دانشگاه مهد تفکر است و با داد زدن‌ها و کف زدن‌ها اتفاق خاصی نخواهد افتاد، اظهار داشت: گرچه در فضای مجازی اعتراضاتی وجود دارد اما هنگامی که خود وارد فضای این اعتراضات در میان دانشجویان حضور پیدا کردم فضای آرامی بود و فقط برخی نقدها وجود داشت که توانستیم به صحبت‌های آنان گوش دهیم.

علویان دانشگاه را مهد تفکر دانست و با بیان اینکه با داد زدن‌ها و کف زدن‌ها اتفاق خاصی نخواهد افتاد، افزود: مهم‌ترین صحبت‌هایی که در میان دانشجویان مطرح بود آنکه مسیری که در حوزه‌های مختلف وجود دارد را باید یاد بگیرید که چطور مشکلات خود را مطرح کنید.

وی با تاکید بر اینکه توسعه کرسی آزاد اندیشی را با ابلاغ وزیر قرار است اجرا شود که در سه حوزه پرسش و پاسخ، ارائه نظر اجرا خواهد شد، تصریح کرد: باید اگر نقد و پرسشی به کارگردهای نظام وجود دارد بیان شود که در جهاد تبیین نیز باید این موضوع را اثبات کنیم.

وی تاکید کرد: اگر کرسی آزاد اندیشی شکل گیرد، فضای گفتمانی که تایید مقام معظم رهبری نیز است اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: انجمن‌های علمی و فعالیت‌های مختلف علمی مریوط به سه استان مازندران و گیلان و گلستان را دانشجویان انجام می‌دهند. معاون فرهنگی‌ و اجتماعی دانشگاه مازندران ، تصریح کرد: حدود ۴۰ کانون و نشریات مختلف در حال فعالیت هستند و باید شیوه نامه را رعایت کنیم و حتی سامانه‌ گلستان آموزشی را راه‌اندازی کردیم‌ که تمامی فعالیت‌های دانشجویی در آن سامانه بارگذاری می‌شود.

معاون فرهنگی‌ و اجتماعی دانشگاه مازندران، تصریح کرد: در زمینه اردوهای خود نیز باز هم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، باید دانشجویان را به اردو ببریم تا ساخته شوند و نیز برای اساتید نیز اردوهای زیارتی و تفریحی برگزار شد تا بسیاری از این فاصله‌ها کاهش یابد.