چوب دولتی لای چرخ ویلچر سرمایه گذار قزوینی

  گروه اقتصادی- حسین زحمتکش: در شماره قبل در مورد سید محمد موسوی از سرمایه گذاران استان قزوین که قصد دارد در مازندران نیز سرمایه گذاری 1300 میلیارد تومانی در قالب پروژه مارینا پارک خزر داشته باشد مطالبی را بیان کردم . در این شماره به برخی از مشکلات این سرمایه گذار اشاره می کنم […]

 

گروه اقتصادی- حسین زحمتکش: در شماره قبل در مورد سید محمد موسوی از سرمایه گذاران استان قزوین که قصد دارد در مازندران نیز سرمایه گذاری 1300 میلیارد تومانی در قالب پروژه مارینا پارک خزر داشته باشد مطالبی را بیان کردم . در این شماره به برخی از مشکلات این سرمایه گذار اشاره می کنم که در زمان سرمایه گذاری گرفتار یک کلاهبردار حرفه ای شد. این کلاهبردار قرار مجرمیت و بازداشت نیز دارد اما به دلیل حمایت دست های پشت پرده همچنان یکه تازی می کند، موسوی چندین نوبت از او شکایت کرده و بارها با مسئولان اجرایی و قضایی استان نیز نشست داشته است اما تاکنون حمایتی از این مسئولان ندیده است. در مورد چگونگی بروز این کلاهبرداری چند میلیاردی و مشکلات پیش رو با وی به گفت و گو نشستیم.

او در مورد نحوه این کلاهبرداری می گوید: سال 83 بود که کارخانه ای را به یک مرد جوان فروختم.اما چون آدم بد حسابی بود  تصمیم گرفتم دیگر با او کاری نداشته باشم. بهار سال 92 بود که داشتم از تهران به قزوین می آمدم او بعد از اینکه بارها تماس تلفنی گرفت و من جواب ندادم با خودرویی مرا تعقیب کرده و ناگهان جلوی خودرو ام  را گرفته و با التماس خواست تا به حرفهایش گوش بدهم.

موسوی در ادامه گفت: ادعا می کرد ورشکسته شده و تقاضا کرد تا به او فرصتی برای کار بدهم. سرانجام بعد از درخواست های بسیارش به شرطی که کار اجرایی از من نخواهد و در محدوده تعیین شده از طرف من کار کند، پذیرفتم.

در همان زمان بود که پروژه بندر نوشهر را راه اندازی کرده بودم. قرار بود در آن بندر هتلی 5 ستاره بسازیم تا از درآمدش شرایط تحصیل و پشتیبانی از معلولان انجام شود. چون امکان حضور دائم خودم سر پروژه میسر نبود به او وکالت کاری دادم تا در مراجعه برای پیگیری  کارهای دفتری و اداری مشکلی نداشته باشد.

اواخر سال 93 بود که متوجه شدم او اقدام به فروش زمین های من در آن منطقه و خیانت در امانت کرده است. کیفرخواستی به مبلغ 27 میلیارد تومان از سوی هیات کارشناسان دادگستری برایش صادر شد.

*همکاری پشت پرده برخی مسئولان با کلاهبردار

وی با بیان اینکه او موافقت اصولی برای ساخت پروژه را به نام خودش اخذ کرده بود، در ادامه تصریح کرد:  با منابع طبیعی قرارداد زمین 4 هکتاری بسته بود در حالیکه برای چنین قراردادی باید شرایط لازم توسط او احراز می شد و استعلامات لازم از او اخذ می شد. اما وقتی در باره این ماجرا تحقیق کردیم مشخص شد که او با چند تن از شخصیت های سیاسی و درجه اول استان ارتباط خوبی داشته و همه کارهایش را در مدت زمان 11 روزه انجام داده است.در حالیکه در شرایط عادی انجام چنین اتفاقی اصلا غیر ممکن است.

موسوی می گوید: تصمیم به شکایت از او گرفتم،  پیغام فرستاد که شکایت نکنم تا همه اموال مرا بر گرداند. در حضور مشاور استاندار همه اتفاقات را بصورت مکتوب نوشت و اقرار کردکه تخلف کرده و اموال را بر می گرداند. حتی پیشنهاد داد تا موافقت اصولی را بفروشیم تا به این ترتیب سود سه برابری ببریم. من هم انصراف از شکایت را پذیرفتم به شرط اینکه مفسده دیگری از طرف او در بین نباشد.حتی این نوشته را محضری کردیم.

او در ادامه گفت: چند روزی از این ماجرا گذشت. متوجه شدم که او بابت قرارداد اخذ جواز ساخت پاساژی در منطقه 15 تهران مبلغ 6 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.وی با بیان اینکه مسئولان مازندران در این کلاهبرداری پشت او را خالی کرده اند ، اظهار کرد: چند سال است که پیگیر این پرونده هستم نه برای آنکه پولم را پس بگیرم بلکه می خواهم این کلاهبردار را از میان بردارم وجود او برای مردم و جامعه ضرر دارد! الان نیز یک دادگاه دیگر دارم برای کیفر خواست تا بتوانم او را محکوم و محبوس کنم. وی خاطرنشان کرد: کار تجسس تا پایان فروردین ۹۴ طول کشید خرداد ماه همان سال با دستور دادستان نوشهر توقیف کارگاه محل اجرای پروژه انجام و بر اساس مدارک موجود به من تحویل داده شد.سرمایه گذار شرکت مارینا پارک خزر به الف -ر کلاهبردار ۱۳۰ میلیارد تومانی در مازندران اشاره کرد و افزود: من در مازندران بدنبال سرمایه گذاری و فرصت شغلی بودم اما ۲ سال و نیم درگیر این پرونده و دادگستری هستم.مسئولان استان باید هر چه سریعتر نسبت به این موضوع پاسخگو باشند اگر بخواهد برای هر سرمایه گذاری در استان چنین مشکلاتی پیش آید و مسئولان از آن اطلاع داشته و کاری نکنند باید فاتحه هر سرمایه گذاری در استان را بخوانیم.