چهاربانده شدن محور سوادکوه در دستور کار است

حرف آنلاین:معاون امور پارلمانی رئیس‌جمهور در سفر به مازندران، با اشاره به مسئله چهاربانده شدن محور سوادکوه و معضلاتی که بواسطه آن ایجاد شده، افزود: با توجه به تملیک واحدهای تجاری و مسکونی در این مسیر، سرمایه زیادی لازم است اما باید به نحو ممکن این کار انجام شود. سیدمحمد حسینی، در جلسه شورای اداری […]

حرف آنلاین:معاون امور پارلمانی رئیس‌جمهور در سفر به مازندران، با اشاره به مسئله چهاربانده شدن محور سوادکوه و معضلاتی که بواسطه آن ایجاد شده، افزود: با توجه به تملیک واحدهای تجاری و مسکونی در این مسیر، سرمایه زیادی لازم است اما باید به نحو ممکن این کار انجام شود.

سیدمحمد حسینی، در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه، با اشاره به زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج)، از جمله موارد این زمینه‌سازی را آبادانی کشور، حفظ اعتبار و آبروی مردم و الگو شدن ایران به‌عنوان یک کشور اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنانکه رشادت‌ها و شهادت‌طلبی مردم در دوران دفاع مقدس، در منطقه تسری یافته و الگوی جبهه مقاومت شده است؛ در زمینه آبادانی، پیشرفت و توسعه نیز باید الگو باشیم.

معاون امور پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان سخنان رهبری مبنی بر توسعه کشور و طرح مباحث اقتصادی در طی یک دهه توسط ایشان، به کم‌کاری‌ها و رخوتی که در حوزه اقتصاد وجود داشته اشاره و بر لزوم جبران آن تأکید کرد و افزود: ما به‌عنوان یک کشور اسلامی باید الگو و الهام بخش باشیم و همچون دوران دفاع مقدس، در جبهه اقتصادی، فرهنگی، رسانه و روایت‌ها مجاهدت کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه همیشه نیاز به بودجه کلان نیست، همه افراد را در آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی مسئول دانست و به اقدامات دولت در طی 6ماه اخیر اشاره کرد و گفت: در همه حوزه‌ها تلاش جدی در حال انجام است اما برخی کارها زمان‌بر بوده، هرچند دولت برای همه امور برنامه دارد.

حسینی با عنوان اینکه گام‌های خوبی در حوزه سیاست خارجی، اقتصاد، کشاورزی و صنعت برداشته شده و فروش نفت افزایش یافته و ارز نیز وارد کشور شده است، از عزم و اراده جدی در دولت برای انجام کارها خبر داد و افزود: رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت تصمیمات بزرگ را گرفته و با انجام برخی اقدامات مسیر را باز می‌کنند اما در کنار آن، در تمام مدیران نیز باید این روحیه و عزم راسخ وجود داشته باشد.

وی با اشاره به تفاوت جمهوری اسلامی و مردمی بودن این انقلاب و نظام، بر اهمیت و ضرورت حضور همه مردم در همه صحنه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: عده‌ای از مردم ناراضی هستند و این نارضایتی به حق است چراکه برخی مسئولان تنها به فکر منافع خودشان بودند و موجب تأسف است که مسئول در نظام جمهوری اسلامی به دنبال نفع شخصی باشد و محاکمه شود و البته این محاکمه خود بیانگر سلامت نظام است که با مفسدان برخورد می‌کند اما باید در انتخاب مدیران نیز دقت شود.

این مسئول با بیان اینکه در بودجه سال 1401 سعی شده است تا انضباط مالی حاکم شود و هزینه جاری کاهش و هزینه عمرانی افزایش یاید، تصریح کرد: اینکه تعریض یک محور (محور سوادکوه) 20 سال طول می‌کشد بیانگر آن است که هزینه‌های جاری آنقدر زیاد شده که به کار عمرانی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه پیچ‌وخم اداری آنقدر زیاد است که سرمایه‌گذار را از سرمایه گذاری منصرف می‌کند، بر لزوم استقبال همه مدیران از سرمایه‌گذران و ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: درگاه ملی صدور مجوز برای رفع مشکلات صدور مجوز ایجاد شده است.

حسینی با عنوان اینکه تلاش می‌کنیم تا رضایت عمومی جلب شود، مردم را بعد از خداوند پشتوانه نظام دانست و خاطرنشان کرد: اینکه نظام توانست است 43 سال در برابر تندبادها بایستند بخاطر حمایت مردم بوده و تلاش دشمن بواسطه ایجاد جنگ اقتصادی و جنگ نرم، بر جدا کردن مردم از نظام است.

وی با بیان اینکه تلاش ما علاوه بر انجام کارهای زیربنایی، رفع مشکلات موردی مردم تا جای ممکن است، گفت: مردم بدانند که هیچ نامه‌ای ناخوانده نمانده و به آنها توجه می‌شود و روند تمام مصوبات در همه سفرها توسط معاون اجرایی رئیس جمهور پیگیری شده و این سفرها نمایشی نبوده و به همه رسیدگی می‌شود، البته با توجه به شرایط کشور نباید توقع داشت که همه امور در کوتاه مدت انجام شود.

این مسئول با اشاره به مسئله چهاربانده شدن محور سوادکوه و معضلاتی که بواسطه آن ایجاد شده، افزود: با توجه به تملیک واحدهای تجاری و مسکونی در این مسیر، سرمایه زیادی لازم است اما باید به نحو ممکن این کار انجام شود.

وی با اشاره به سیل سال 94 و 98 در شهرستان سوادکوه و ایجاد خسارت، به اهمیت پیشگیری و ایجاد دیوار حائل اشاره کرد و گفت: باید ستاد بحران پیش از وقوع بحران کار انجام دهد هر چند این امر نیازمند الزاماتی بوده و باید در بودجه پیش‌بینی شود.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با بیان اینکه در کنار تحصیل، مسکن و اشتغال جوانان باید به ورزش و تفریح آنها نیز توجه کرد تا از بروز ناهنجاری‌ها جلوگیری شود، افزود: دولت در این زمینه نیز اهتمام جدی دارد؛ چنانچه در زمین فوتبال شهرهای زیراب و پل‌سفید دیدیم هرچند زمین چمن داشته است اما امکانات جانبی همچون رخت‌کن، سرویس بهداشتی و امکانات اداری و .. نداشته است که این مسئله را در هیئت دولت مطرح خواهم کرد تا کارها کامل انجام شود و جوانان بتوانند به خوبی از آن بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به مردم متدین و انقلابی سوادکوه و شهدای منطقه، گفت: در همین ایام که دشمن در پی پمپاژ تبلیغات منفی برای عدم مشارکت مردم بود، مردم سوادکوه 84 درصد در انتخابات شرکت کردند که این مایه مباهات است.

*زمان‌بر شدن اجرای طرح چهاربانده شدن محور سوادکوه از مشکلات اصلی است

در ادامه، عین الله طالبی، با اشاره به رشادت‌های مردم شهرستان در دوران دفاع مقدس، رزم جنگل و مبارزه با چپ‌های مارکسیست در منطقه، و حضور چشمگیر مردم شهرستان در همه صحنه‌های سیاسی، گفت: محرومیت شهرستان سوادکوه در پشت جنگل‌های آن پنهان شده و برای رفع محرومیت نیازمند توجه ویژه‌ای است.

فرماندار سوادکوه یکی از مشکلات اصلی شهرستان را زمان‌بر شدن اجرای طرح چهاربانده شدن محور سوادکوه برشمرد و با بیان اینکه این امر 20 سال طول کشیده است، از جمله گره‌های ترافیکی آن به پل پلسفید، روگذر عبور الاشت، منطقه بالا زیراب و سرخکلا اشاره کرد و دیگر خواسته مردمی را روکش آسفالت این مسیر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه گازرسانی به شهرستان سوادکوه دیر انجام شده است، با توجه به کوهستانی بودن آن و سرمای منطقه بر لزوم اتمام این مهم اشاره کرد و گفت: این امر به دلیل عدم تزریق اعتبارات کافی و موانعی که حرایم ایجاد کرده‌اند، زمان بر شده است.

طالبی از دیگر مشکلات شهرستان به مسئله پسماند، فاضلاب شهری، عدم تجهیز بیمارستان، عدم رفع تداخلات زمین و عدم همکاری منابع طبیعی برای معادن کرداباد 1 و 2 اشاره کرد و استفاده از انرژی باد را در منطقه گدوک پیشنهاد داد.