چاره معضل ترافیک مازندران
حرف آنلاین:در راستای توسعه حمل و نقل ریلی در استان وافزایش ایمنی ، مشاورو دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی در صدر هیئتی متشکل از مدیران ارشد راه آهن ، هیئتی از کارشناسان سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای، مدیر کل راه آهن شمال و مدیر کل راه و شهرسازی مازندران از مسیرریلی […]
حرف آنلاین:در راستای توسعه حمل و نقل ریلی در استان وافزایش ایمنی ، مشاورو دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی در صدر هیئتی متشکل از مدیران ارشد راه آهن ، هیئتی از کارشناسان سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای، مدیر کل راه آهن شمال و مدیر کل راه و شهرسازی مازندران از مسیرریلی راه آهن شمال و تقاطع های مسیر بازدید کردند.به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال ،در این بازدید باقری مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بیان داشت:برای اینکه ایمنی بالایی در حمل و نقل ریلی داشته باشیم،باید گامهای بیشتری داشته باشیم.امروز بهمراه هیئت هایی از سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای،مسئولین راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، راه آهن شمال و اداره کل راه وشهرسازی از گذرگاههای ریلی بازدید داشتیم. در ماههای گذشته دوحادثه دلخراش دراستان داشتیم ولی خوشبختانه تلفاتی در حمل و نقل مسافری نداشتیم.وی گفت:در حال حاضر دراین مسیر ریلی 25 گذرگاه مجاز با مستحفظ و 45 گذرگاه مجاز بدون مستحفظ داریم و باید این گذرگاهها را برای کاربران ایمن کنیم. باقری در مورد علل سوانحی که رخ می دهد گفت:دلیل بروز درهر حادثه باید مورد به مورد بررسی شود و در این مورد نمی توان بطور کلی پاسخ داد.برای بررسی دلائل حوادث نیز گروهی از کارشناسان با تجربه و فنی راه آهن بعنوان کمیسیون سوانح علت را بررسی و گزارش می کنند.در حال حاضر در استان مازندران تاکید بر حمل و نقل ریلی داریم.به همین منظور پروژه های مختلفی را برای اتصال به پایتخت شامل 4 مسیر داریم.در شهر های مختلفی مثل ساری تراکم تردد ها را در شهر داریم و برای کاهش بار ترافیکی این ترددها به سمت کمربندی های شمالی و جنوبی سوق داده می شوند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رو به اتمام بوده تعریض جاده های فیروزکوه و هراز بیان داشت: با پایان یافتن پروژه تعریض جاده های هراز و فیروزکوه سرعت ورود مسافران به داخل شهرها بیشتر خواهد شد و متعاقبا ترافیک بیشتری را شاهد خواهیم بود.راه آهن پرسرعت و افزایش حمل و نقل ریلی تنها راه کاهش این بار ترافیکی است. وی به لزوم اتصال ریلی استانهای مازندران و گیلان برای جابجایی مسافران کناره و ساحل تاکید کرد و گفت:تبدیل تقاطع های همسطح به غیر همسطح باید بصورت موردی انجام شود و فرهنگ استفاده از تقاطع های همسطح باید در میان مردم نهادینه شود. همچنین در این بازدید مدیر کل راه آهن شمال با اشاره به احداث زیرگذرهای متعدد در شهرهای مختلف گفت: در این بازدید تصمیماتی برای تقاطع های موجود گرفته خواهد شد تا بصورت ایمن قابل بهره برداری باشد.گران پاشا از آمادگی راه آهن برای همکاری و تعامل با ادارات ، سازمانها و شهرداریها در راستای احداث تقاطع ها در سطح شهر و جاده خبر داد و افزود:در حال حاضر در این بخش مشکل مالی نداریم و با توجه به اینکه گذرگاههای پر تردد در مسیر زیاد داریم،باید شیوه مناسبی برای تبدیل و یا احداث گذرگاهها اتخاذ کنیم که در آن ایمنی بالایی برای راه آهن و مردم وجود داشته باشد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0