پیگیری ایجاد سرای تجاری مازندران در آستراخان

حرف آنلاین: عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران امشب در جلسه توسعه صادرات مازندران با موضوع بررسی سفر هیئت تجاری مازندران به کشورهای هدف اظهار کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در سفرهای تجاری نیاز است عملکرد سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نقاط قوت و ضعف بررسی و نسبت به رفع […]

حرف آنلاین:

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران امشب در جلسه توسعه صادرات مازندران با موضوع بررسی سفر هیئت تجاری مازندران به کشورهای هدف اظهار کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در سفرهای تجاری نیاز است عملکرد سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نقاط قوت و ضعف بررسی و نسبت به رفع نقاط قوت اقدام شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم که شعار سال رهبری با در کنار هم بودن دولت و مردم به خوبی تحقق پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اعلام اینکه سال گذشته مازندران بیش از 443 میلیون دلار صادرات داشت، افزود: میزان واردات محصولات به مازندران 964 میلیون دلار بود که نیاز است بررسی شود آیا مازندران توان افزایش صادرات را دارد.

وی بیان کرد: برای توسعه صادرات مازندران باید مکانیزمی تعریف شود که قابلیت اجرایی داشته و کشور‌های مورد نظر قرار گیرند که حضور تجار مازندرانی در آن از قبل مورد بررسی و کارشناسی شده باشد.

مهاجر با بیان اینکه کارگروه تجاری مازندران در سنوات گذشته سفرهای متعددی به کشورهای مختلف داشت، ادامه داد: کشورهایی برای سفر هیئت تجاری مازندران در نظر گرفته شوند که منافع استان را تامین و نیازهای آن کشورها در استان قابل تامین باشد.

وی خاطرنشان کرد: زمینه برای توسعه صادرات محصولات مازندران به کشورهای ازبکستان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، افغانستان، تاجیکستان و عمان فراهم است و امارات نیز زمینه مناسبی برای توسعه صادرات دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: در برخی از کشورها نیز حتی لازم است نمایشگاه مختلفی نیز برگزار شود در بازار عراق باید ورود مناسب‌تری داشته باشیم و در کشورهای عراق، ازبکستان، قزاقستان، اقلیم کردستان نیز زمینه برپایی نمایشگاه‌های تولیدی مازندران فراهم شود.

وی درباره تمایل اتاق بازرگانی مازندران برای ایجاد سرای تجاری در آستراخان روسیه نیز گفت: از همه ظرفیت موجود برای ایجاد سرای تجاری در آستراخان استفاده می‌کنیم و این موضوع به صورت ویژه در اتاق بازرگانی مازندران پیگیری می‌شود./فارس