پیش بینی جدول مدال های المپیک توکیو

موسسه آماری gracenote آخرین پیش بینی جدول مدال های المپیک و بیشترین پیشرفت کشورها در فاصله کمتر از ۱۰۰ روز تا شروع بازی ها را منتشر کرد. با توجه به تأثیر جهانی ویروس کرونا، بازیهای المپیک توکیو احتمالاً غیر قابل پیش بینی ترین بازیهای المپیک تاکنون خواهد بود. طبق معمول، جدول مجازی Nielsen Gracenote از […]

موسسه آماری gracenote آخرین پیش بینی جدول مدال های المپیک و بیشترین پیشرفت کشورها در فاصله کمتر از ۱۰۰ روز تا شروع بازی ها را منتشر کرد.

با توجه به تأثیر جهانی ویروس کرونا، بازیهای المپیک توکیو احتمالاً غیر قابل پیش بینی ترین بازیهای المپیک تاکنون خواهد بود. طبق معمول، جدول مجازی Nielsen Gracenote از اطلاعات موجود  برای شناسایی ورزشکارانی که احتمال موفقیت دارند استفاده کرده است اما به دلیل همه گیری، این پیش بینی ممکن است آن طور که انتظار می رود نباشد.

کمتر از ۱۰۰ روز تا شروع این رقابت ها، Gracenote آخرین پیش بینی جدول مجازی مدال های بازی های تابستانی را منتشر کرد.

– انتظار می رود که ایالات متحده در توکیو ۲۰۲۰ بیشترین مدال را کسب کند. در ۶ دوره قبلی المپیک، آمریکا همواره در صدر جدول کشورها از لحاظ کسب مدال بوده است.

– انتظار می رود چین پس از عملکرد ضعیف دوره قبل که ۷۰ مدال کسب کرد، در توکیو به شرایط خوب بازگردد و مقام دوم جدول  را برای سومین دوره بازیهای المپیک تابستانی متوالی تثبیت کند.

– انتظار نمی رود میزبان بازی ها بتواند چین را برای کسب رده دوم به چالش بکشد. همچنین انتظار می رود هلند پیشرفت چشمگیر خود را در سالهای اخیر در این دوره نیز ادامه دهد. در این پیش بینی نامی از ایران در بین 30 کشوری که بیشترین مدال را می گیرند، وجود ندارد.


پیش بینی ۱۰ کشور اول رده بندی المپیک توکیو و مجموع مدال ها

۱- آمریکا با ۱۱۴ مدال

۲- چین با ۸۵ مدال

۳- کمیته المپیک روسیه با ۷۳ مدال

۴- ژاپن با ۵۹ مدال

۵- هلند با ۴۶ مدال

۶- فرانسه با ۴۱ مدال

۷- استرالیا با ۴۰ مدال

۸- بریتانیا با ۳۶ مدال

۹- آلمان با ۳۴ مدال

۱۰ – ایتالیا با ۳۱ مال

بیشترین پیشرفت

در دوره قبل المپیک که در سال ۲۰۱۶ در ریو برگزار شد، آمریکا، ازبکستان و آذربایجان بیشترین پیشرفت را نسبت به دوره قبل در لندن داشتند که به ترتیب ۱۷، ۱۱ و ۹ مدال از دوره قبل بیشتر کسب کردند.

انتظار می رود هلند بیشترین پیشرفت را در این دوره داشته باشد. هلندی ها در دوره قبل المپیک ۱۹ مدال کسب کردند و انتظار می رود با ۲۷ مدال افزایش، جمع مدال های خود را به ۴۶ برسانند.

پیش بینی بیشترین پیشرفت نسبت به دوره قبل:

۱- هلند با ۲۷ مدال بیشتر

۲- ژاپن با ۱۸ مدال بیشتر

۲- ترکیه با ۱۸ مدال بیشتر

۳- کمیته المپیک روسیه با ۱۷ مدال بیشتر

۴- چین با ۱۵ مدال بیشتر

۴- هند با ۱۵ مدال بیشتر

۵- مجارستان با ۱۳ مدال بیشتر

۶- استرالیا با ۱۱ مدال بیشتر

۷- اوکراین با ۱۰ مدال بیشتر

۸- چین تایپه با ۷ مدال بیشتر

۹- بلژیک با ۵ مدال بیشتر

۹- ایتالیا با ۵ مدال بیشتر

۹- اسپانیا با ۵ مدال بیشتر

۹- هنگ کنگ با ۵ مدال بیشتر

در حال حاضر مراسم حمل مشعل بازیای المپیک با رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور میزبان در جریان است تا تقریبا ۳ ماه دیگر، المپیک ۲۰۲۰ توکیو که با یک سال تعویق در سال ۲۰۲۱ برگزار می شود، شروع شود.