پیش‌بینی کارشناسان عرب درباره میزبانی ایران

حرف آنلاین: سایت فدراسیون فوتبال آسیا اشاره کرد که کشور های امارات متحده عربی و جمهوری اسلامی ایران بر میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا رقابت می کنند. این مرجع فوتبال آسیا همچنین ذکر کرد که هیئت تفتیش و نظارت فدراسیون فوتبال آسیا در حال حاضر از امکانات فوتبالی امارات بازدید می کند و از هفته آینده […]

حرف آنلاین: سایت فدراسیون فوتبال آسیا اشاره کرد که کشور های امارات متحده عربی و جمهوری اسلامی ایران بر میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا رقابت می کنند.

این مرجع فوتبال آسیا همچنین ذکر کرد که هیئت تفتیش و نظارت فدراسیون فوتبال آسیا در حال حاضر از امکانات فوتبالی امارات بازدید می کند و از هفته آینده نیز به ایران خواهد رفت و نتیجه آن را پس از یک هفنته به کمیته اجرائی اطلاع خواهد داد.

در روزهای اخیر برخی کارشناسان اجرایی فوتبال در کشور امارات، بخت کشورمان برای میزبانی این مسابقات را بسیار ناچیز دانستند درحالی که هیچ دلیلی در این راستا ذکر نکرده اند؛ آن ها این ادعا را در حالی مطرح کرده اند که در محاکم بین المللی در ادعای مالکیت خود بر جزایر سه گانه خلیج فارس شکست خوردند.

جام ملت های آسیا پنجاه سال سابقه دارد که تا به حال در قالب شانزده دوره با فاصله هر دوره چهار سال برگزار شد. دور اخیر این مسابقات در استرالیا برگذار شد که با قهرمانی میزبان همراه بود.

در گذشته ایران در سال های 1347 و 1355 میزبان جام ملت های آسیا بود در حالی که امارات تنها یک بار در سال 1375 میزبانی این مسابقات را بر عهده داشت./فارس