پیش‌بینی اعزام ۱۰ هزار مازندرانی به اردوی راهیان نور

حرف آنلاین: فرمانده سپاه کربلای مازندران در نشست خبری ستاد راهیان نور و اردوهای جهادی نوروزی و برنامه های بسیج و سپاه کربلا در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱، با اشاره به اینکه حدود دو سالی به‌خاطر شیوع گسترده کرونا شاهد تاخیر در اعزام به اردوهای راهیان نور بودیم، اظهار کرد: امسال با بهتر شدن وضعیت و آماده‌سازی […]

حرف آنلاین: فرمانده سپاه کربلای مازندران در نشست خبری ستاد راهیان نور و اردوهای جهادی نوروزی و برنامه های بسیج و سپاه کربلا در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱، با اشاره به اینکه حدود دو سالی به‌خاطر شیوع گسترده کرونا شاهد تاخیر در اعزام به اردوهای راهیان نور بودیم، اظهار کرد:
امسال با بهتر شدن وضعیت و آماده‌سازی اردوگاه‌های مناطق عملیاتی جنوب پیش بینی می‌شود ۱۰هزار نفر از استان مازندران به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شوند.

سردار سیاوش مسلمی افزود: با توجه به استقبال پرشور مردم اعلام کردیم که آمادگی پذیرایی از آحاد مردم را داریم، این اردوها در اعزام عمومی تقریبا در ۹ بازه زمانی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری راهیان نور را نرم افزار انتقال ایثار و شهادت به نسل جوان می دانند تا این نسل از اثر تربیتی آن دوران بهره‌مند شوند، گفت: با وجود تمامی مشکلات اقتصادی با استقبال محدود مردم برای حضور در اردوهای راهیان نور مواجه شویم که به لطف خداوند متعال و همت والای خیرین امسال با پرداخت کمترین هزینه زائران شریف به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

مسلمی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم از طریق مراجعه به پایگاه‌های بسیج در سامانه مربوط ثبت‌نام کردند که هم به‌صورت اتوبوسی و هم با خودروهای شخصی اعزام می‌شوند، در مجموع خرسندیم که با پیگیری‌های صورت گرفته و بسترسازی‌های لازم قرار شد اعزام به راهیان نور از اواخر ۱۴۰۰ و برای ۱۴۰۱، را داشته باشیم، افزود: پیش بینی می شود ۱۰هزار نفر نام نویسی داشته باشند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران از تلاش رزمندگان برای آماده‌سازی اردوگاه‌های استان مازندران اعم از شهید بلباسی خرمشهر و شهید جعفرزاده اندیمشک برای اسکان مازندرانی‌ها خبر داد و تصریح کرد: به فضل خدای متعال یادمان هفت تپه شکل گرفت چرا که هفت تپه عقبه لشکر ۲۵ کربلا بود و جزو تاریخ مازندران است و در سابقه هفت تپه پوشش منطقه توسط لشکر ۲۵ کربلا برای استان های گیلان و مازندران ثبت شده و امروزه یکی از محل‌ها و مقر بازدید راهیان نور است.

وی با بیان اینکه امسال اعزام‌ها به دو شکل اتوبوسی و جمعی و همچنین عزیمت توسط خود مردم (خودروی شخصی) صورت می‌گیرد، افزود: همچون عتبات عالیات و حضور در پیاده روی اربعین، خود مردم می توانند با وسیله نقلیه شخصی با حضور در جنوب کشور از مناطق جنگی و عملیاتی بازید کنند.

مسلمی عنوان کرد: تبلیغات لازم انجام شد و بستر جهت ارائه خدمات به‌صورت حضوری و خودرویی به قیمت بسیار ارزان آماده شده به‌طوری که هر سه روز از هر نفر ۵۰ هزار  تومان محض اطمینان از حضور افراد در راهیان نور از آن‌ها دریافت می‌شود و در مقابل خدمات اسکان و تغذیه ارائه می‌شود.

 فرمانده سپاه کربلای مازندران ادامه داد: همچنین بسیجیان و خادمین راهیان نور سامانه‌ای را طراحی کردند که تاکنون ۸ هزار نفر از اقشار و رده‌های مختلف برای حضور در اردوی راهیان نور ثبت‌نام کردند که از ۱۷ اسفند ماه تا ۶ فروردین در خدمت عزیزان خواهیم بود‌.در هر بازه زمانی بین ۶۰۰-۸۰۰زائر اعزام خواهیم داشت.

 وی از برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو در یادمان هفت تپه به همراه بخش زنده از صدا و سیمای مرکز مازندران خبر داد و گفت: امسال اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان را به‌صورت مجازی خواهیم داشت، همچنین کسانی که در پایگاه‌های بسیج ثبت‌نام کردند در نتیجه بسترسازی فعالان در حوزه‌ها و پایگاه‌ها در بحث ایاب و ذهاب و بیمه همچون سال‌های گذشته انجام خواهد شد. 

مسلمی یادآور شد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا در منطقه حضور دارد، ضمن اینکه تیم‌های امدادی ستاد سپاه استان هم در اماکن حضور دارند و تیم‌های امدادی هم در اردوگاه‌ها حضور دارند.

 فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه مسئولین در حوزه ایمنی برای استفاده از اتوبوس های استاندار برای اعزام به اردوهای راهیان نور در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: امید است با استقبال مردم شریف استان اردو به نحو مطلوب برگزار شود، مردم شریف مازندران در دوران مقدس ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند و حقشان است که از این فضا استفاده کنند.