پیامد سرما در مازندران؛ افزایش مصرف گاز

حرف آنلاین: مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه میانگین مصرف گاز در استان ۳۰ میلیون متر مکعب است گفت: بعلت شرایط جوی دو روز گذشته و برودت هوا، این میزان مصرف به حدود ۳۷ میلیون متر مکعب افزایش یافت. مایلی رستمی افزود: امسال در بخش خانگی، مرغداریها، تجاری، گلخانه‌ها و مشترکین جزء […]

حرف آنلاین: مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه میانگین مصرف گاز در استان ۳۰ میلیون متر مکعب است گفت: بعلت شرایط جوی دو روز گذشته و برودت هوا، این میزان مصرف به حدود ۳۷ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

مایلی رستمی افزود: امسال در بخش خانگی، مرغداریها، تجاری، گلخانه‌ها و مشترکین جزء که یک میلیون و ۳۵۰ مشترک زیر پوشش شرکت گاز استان داریم، قطعی گاز نداشتیم، فقط گاز ۳۰۰ مشترک عمده واحد صنعتی و تولیدی دور روز اخیر بعلت افزایش برودت هوا ۵ تا ۶ ساعت قطع شده که تا فردا در صورت پایداری گاز در کشور و استان گاز مصرفی این مشترکان نیز وصل خواهد شد.

وی به مشارکت خوب دستگاه‌های دولتی مازندران در مصرف گاز اشاره و خاطرنشان کرد: با سرد شدن هوا و افزایش مصرف بر اساس بخشنامه دولت؛ ادارات، نهاد‌ها ودستگاه‌های دولتی موظفند سامانه گرمایشی با سوخت گاز را ساعت ۶ صبح روشن کرده و یک ساعت قبل از تعطیلی خاموش کنند تا هدررفت یا قطعی گاز نداشته باشیم.

وی همچنین به مشترکان خانگی توصیه کرد: با ضرورت صرفه جویی در مصرف گاز، حفظ دمای ۱۸ درجه مناسب محیط را در زمان روشن بودن سامانه گرمایشی گازی رعایت کنند./صداوسیما