معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان حفاظت محیط زیست در ساری مطرح کرد؛

پتروشیمی میانکاله؛ زیر ذره‌بین سازمان حفاظت محیط زیست

حرف آنلاین: معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص پروژه پتروشیمی میانکاله، باید به مجری پروژه تاکید شود تا پای دغدغه‌های سازمان محیط زیست بنشیند، به حواشی کاری نداریم، با لشکرکشی خیابانی که مشکلی حل نمی‌شود، حتما باید مجوز سازمان محیط زیست اخذ شود‌. اصغر دانشیان در مراسم تودیع و معارفه […]

حرف آنلاین: معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص پروژه پتروشیمی میانکاله، باید به مجری پروژه تاکید شود تا پای دغدغه‌های سازمان محیط زیست بنشیند، به حواشی کاری نداریم، با لشکرکشی خیابانی که مشکلی حل نمی‌شود، حتما باید مجوز سازمان محیط زیست اخذ شود‌.

اصغر دانشیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به هدایت مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست در روز درختکاری، اظهار کرد: این فرمایشات که محیط زیست مهم‌تر از توسعه است، مسئولان حوزه محیط زیست را از خواب بیدار کرد.

وی با بیان اینکه امروز دیگر کلنگ پروژه‌ای بر زمین زده نمی‌شود مگر اینکه بودجه اش از طریق سازمان برنامه و بودجه براساس تاییده سازمان محیط زیست اختصاص پیدا کند، افزود: امیدواریم که مسئولان ما به این مهم توجه داشته باشند، متاسفانه همه کوتاهی کردند.

وی با اشاره به اصل ۵۹ قانون اساسی، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها وظیفه ترویج فرهنگ عمومی محیط زیستی در کشور را برعهده دارد، موضوع آموزش این فرهنگ تا زمانی که از کودکستان آغاز نشود و در کتب درسی تحصیلی گنجانده نشود و همچنین ما محیط زیست را به آشپزخانه بانوان نبریم، تردید نکنید که این فرهنگ جای نمی‌افتد.

دانشیان به بحث تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و گفت: پسماند یا طلای سیاه تا زمانی که از محل آشپزخانه جدا نشود حاصلی ندارد، امروز متاسفانه شمال کشور با پدیده وحشتناک پسماند مواجه است و چنانچه مسئولان امر به این مهم توجه نکنند نه تنها مردم سایر استان‌ها بلکه خود مازندرانی‌ها نیز نمی‌توانند از فضای استان استفاده کنند‌.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شرایط برای ایجاد سرمایه‌گذاری در بحث زباله‌سوزی فراهم است، اضافه کرد: امکان پرداخت وام و تسهیلات کم‌بهره در این حوزه مهیا شده است.

این مسئول در خصوص بحث پروژه پتروشیمی میانکاله؛ خاطرنشان کرد: باید به مجری پروژه تاکید شود تا پای دغدغه‌های سازمان محیط زیست بنشیند، به حواشی کاری نداریم، با لشکرکشی خیابانی که مشکلی حل نمی‌شود، حتما باید مجوز سازمان محیط زیست اخذ شود‌.

وی اعلام کرد: خواهشمان از بزرگان و مسئولان بهشهر این است که به نظرات استاندار که جانشین رئیس جمهور در این استان است توجه کرده و تمکین کنند، ما نشنیده‌ایم که کسی برخورد بدی با سرمایه‌گذار پروژه پتروشیمی که پشت مسائل سیاسی پنهان شده داشته باشد، بیایند سازمان محیط زیست را متقاعد کنند که این پروژه آسیب محیط زیستی نخواهد داشت، ما به هیچ وجه مخالف صنعتی شدن و اشتغال‌زایی نیستیم.

دانشیان با تاکید بر لزوم عدم دامن زدن به حواشی ایجاد شده در فضای مجازی در خصوص اجرای پروژه پتروشیمی، عنوان کرد: خواهشمان این است که اجازه بدهند کار کارشناسی در فضایی آرامش‌بخش انجام شده و نظرات فنی بررسی شود که نیاز به همگرایی دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان حفاظت محیط زیست همچنین ضمن اظهار تاسف، یادآور شد: در ابتدای کلنگ‌زنی وزیر کشور پیرو اطلاعات ناقص دریافت شده همزمان با سفر رئیس جمهور اقدام به کلنگ‌زنی کردند، در ادامه مشخص شد پروژه نیاز به نظرات کارشناسانه دارد، اینکه سازمان محیط زیست با بحث واگذاری زمین موافقت کرده دلیل بر مسئله دیگری در حوزه محیط زیستی نیست.

این مسئول گفت: معاونت انسانی سازمان محیط زیست متولی ماجراست، ده‌ها پروژه دیگر وجود دارد، اطلاعات ردوبدل شده و در نهایت معاون با درج مهر برجسته سازمان مجوز صادر می‌کند کاری به اخذ مجوز از دستگاه‌های دیگر نداریم، بحث نباید سیاسی شود چرا که سخت‌تر خواهد شد، همه چیز قانون دارد.