پایش نفر به نفر برای جذب بازماندگان از تحصیل
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران از پایش نفر به نفر برای جذب افراد بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه در استان خبر داد. به گزارش حرف آنلاین، اسفندیار نظری اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید یک هزار و 200 دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه در مازندران شناسایی شده […]
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران از پایش نفر به نفر برای جذب افراد بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه در استان خبر داد.
به گزارش حرف آنلاین، اسفندیار نظری اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید یک هزار و 200 دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه در مازندران شناسایی شده که بیشترین علت ترک تحصیل این دانش آموزان ازدواج زود هنگام دختران و دانش آموزان کار است.وی بر ضرورت جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل تاکید کرد و افزود: به تمامی مناطق اعلام شده برای پیشگیری از بازماندگی از تحصیل دانش آموزان، معاونان آموزش و پرورش پایش نفر به نفر را در سطح شهرها و روستاهای مازندران انجام دهند.وی با بیان اینکه در سال گذشته یکهزار و 700 نفر بازمانده از تحصیل در مازندران شناسایی شده بودند، گفت: از این تعداد یک هزار و 650 نفر در مدارس از راه دور و شبانه روزی استان جذب شدند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تحصیل 537 هزار دانش آموز در سالجاری گفت: در حال حاضر پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در استان 100 درصد، متوسطه اول 98.5 درصد و متوسطه دوم 91.5 درصد است.وی به کمبود نیرو در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: امسال افزایش دانش اموزان بالغ بر 15 هزار نفر درپی اجرای نظام آموزشی 3-3-6 و اضافه شدن دوره آموزشی هنرستان ها از 2 سال به سه سال را تنها در حوزه فنی و حرفه ای شاهد بودیم.وی ادامه داد: از سوی دیگر امسال با رشد حدود 3 درصدی جمعیت دانش آموزی مواجه هستیم که تنها در حوزه ابتدایی با افزایش پنج هزار نفر به 45 هزار دانش آموز رسید.نظری همچنین با اشاره به بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان با اجرای سند تحول بنیادین گفت: امسال آموزش و پرورش مازندران با چالش کمبود نیروی انسانی یک هزار و 400 نفری مواجه شد.وی تصریح کرد: امسال با استخدام 184 نفر نیروی انسانی براساس ماده 28 و جذب 500 نفر دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، خرید خدمات و بسته حمایتی تا حدودی این مشکل رفع شد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0