پایان مرحله هفتم  اجرای طرح ملی خادم در مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره پایان مرحله هفتم طرح خادم، از مراجعه تیمهای داوطلبان خادم ،آموزش طرح ملی خادم به منازل 10 هزار 213خانوار مازندرانی خبرداد.  به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران دکتر مجتبی اکبری گفت: در راستای اجرای طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) تا کنون 7 مرحله با […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره پایان مرحله هفتم طرح خادم، از مراجعه تیمهای داوطلبان خادم ،آموزش طرح ملی خادم به منازل 10 هزار 213خانوار مازندرانی خبرداد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران دکتر مجتبی اکبری گفت: در راستای اجرای طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) تا کنون 7 مرحله با موفقیت در استان اجرا شد که تیمهای داوطلب خادم، آموزش طرح مزبور با مراجعه به منازل ده هزار و 213خانواده در شهرهای مختلف استان  به ارائه آموزشهای امدادی پرداختند.

وی با اشاره به فعالیت 179 تیم داوطلب خادم در مرحله هفتم افزود:موضوع ارائه شده در مرحله هفتم آشنایی خانواده ها با کیف شرایط اضطرار بوده است. دکتراکبری  با اشاره به اینکه هرمرحله طرح خادم با موضوع خاصی اجرا می شودگفت:  طرح ملی «خـانواده آماده در مـخاطرات» یا جنبش «خادم»، یک تلاش دسته‌جمعی است برای آموزش خانواده‌های ایرانی، برای اینکه بتوانند در برابر مخاطراتی که آنها را تهدید می‌کند، آماده شوند. وی افزود: برای افزایش تاب آوری جامعه که همان تقویت قدرت جامعه برای بازگشت به وضع عادی پس از وقوع مخاطرات است، ارائه آموزش های همگانی مؤثر ضروری است.

دکتر اکبری گفت: شعار محوری و اختصاصی ما هم در استان مازندران «من خانواده ام را دوست دارم» است و در قالب این طرح که هم اکنون در مناطق مختلف استان در دست اجراست رابطین و داوطلبان خادم آموزش دیده و مجرب جمعیت هلال احمر به منازل شهروندان مراجعه نموده و اطلاعات تدوین شده امدادی را در قالب بسته آموزشی کوتاه مدت و فشرده به اعضای خانوار ارائه می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: مراجعه به در منازل خانوارها توسط داوطلبان و امدادگران هلال احمر در12 مرحله انجام می شود و در هر مرحله آموزش های کوتاه و سرپایی با موضوع خود امدادی و دگر امدادی به مدت 5 تا 10 دقیقه  ارائه می شود.

دکتر اکبری گفت: آنچه مهم است همکاری و تعامل شهروندان با عوامل جمعیت هلال احمر که درواقع تسهیل گران این فرآیند ملی و مهم هستند، شرط موثر موفقیت این برنامه است و از تمامی خانواده ها می خواهیم با نیروهای جمعیت هلال احمر استان همکاری کنند.