ویلاهای غیرمجاز در امان نیستند

حرف انلاین/ زری طاهری-مقابله با زمین‌خواری، کوه‌خواری و جنگل‌خواری در استان مازندران باوجود بهره‌مندی از همه این مواهب طبیعی، در اولویت کار دولت سیزدهم و رئیس جمهور بوده و هست.

از بهمن ماه سال گذشته استاندار مازندران طرح مقابله با زمین‌خواران را به طور جدی در دستور کار قرار داد و با سفر آیت الله رئیسی به استان مازندران در اواخر سال گذشته، این اقدام قوت گرفت.

ششم خرداد ماه جاری استاندار مازندران به همراه ۵۰ تن از مسئولان به گلوگاه سفر کرد و طی بازدید میدانی ۳۹ مصوبه صادر کرد.

عزل بخشدار مرکزی گلوگاه آن هم با بیش از یک دهه سابقه فعالیت بهدلیل عدم ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز آن هم در یک روستای محروم حاکی از عزم جدی استاندار برای مقابله با زمین‌خواران بود.

حالا پس از گذشت ۱۱ روز از سفر یک‌ر‌وزه استاندار مازندران به گلوگاه خبر تخریب ۲ ویلای غیرمجاز در مصیب‌محله گلوگاه و همچنین قلع و قمع ۲ ویلای غیرمجاز دیگر در اطراف روستای «نیالا» بخش هزار جریب به گوش رسید که بیانگر وفای به عهد است.

خبر بهتر اینکه بررسی و تخریب بناهای غیرمجاز دیگر در شرق و غرب مازندران در برنامه کاری استانداری مازندران قرار دارد و به‌زوی انجام خواهد شد.

به‌نظر میرسد طرح تخریب ویلاهای غیرمجاز با اقدام ضربتی استاندار مازندران در گلوگاه شتاب گرفت و دست متجاوزان به منابع طبیعی و محیط زیست یک به یک کوتاه خواهد شد.

حالا مردم روستاهایی که فقرشان پشت ویلاهای لوکس و لاکچری پنهان شده بود امیدوار هستند، می‌دانند که خبری از وعده‌های پوچ و شعار نیست.