وضع گردشگری سلامت خوب نیست

حرف آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بحث گردشگری سلامت در کشور گفت: با توجه به توانمندی های علمی در سطح کشور متاسفانه وضع گردشگری سلامت خوب نیست.  سید حسن هاشمی عصر یکشنبه در حاشیه  افتتاح پروژه های خدماتی و درمانی مازندران در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به زیر ساخت […]

حرف آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بحث گردشگری سلامت در کشور گفت: با توجه به توانمندی های علمی در سطح کشور متاسفانه وضع گردشگری سلامت خوب نیست.

 سید حسن هاشمی عصر یکشنبه در حاشیه  افتتاح پروژه های خدماتی و درمانی مازندران در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به زیر ساخت های سلامت در کشور بیان داشت: با وجود اینکه پزشکی ما در ردیف بهترین گروهای پزشکی منطقه و دنیا قرار گرفته که همین امر سبب شده تا بتواند خدمات موثری را برای همسایگان خود هم به ارمغان آورد.

وی افزود: به دلیل عدم برخورداری از زیر ساخت های سلامت  متاسفانه در بسیاری از مواقع با مشکل مواجه  می شویم اما در مقایسه با سایر همسایگان به صراحت می گوییم خیلی از کشورها در عقبتر از جایگاه ما قرار گرفتند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه دولت با نگاه جهت گیری به مناطق محروم توانسته مشکلات درمانی را از میان بردارد، تصریح کرد: با هدف پیشگیری در راستای عدالت در سلامت خوشبختانه بخش بهداشت و درمان توانست در مدت کمتر از شش ماه طرح افتتاح یکهزار خانه بهداشت را به اتمام برساند.

۲۸۰۰ خانه بهداشت نوسازی می شود

هاشمی گفت: سال آینده شاهد نوسازی و بازسازی دو هزار و۸۰۰ خانه بهداشت در سطح کشور خواهیم بود همچنین تا پایان دولت  تدبیر و امید  شاهد۲۰ هزار خانه بهداشت در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به بحث گردشگری سلامت در جامعه  بیان کرد: با توجه به توانمندی های علمی در سطح کشور متاسفانه وضع گردشگری سلامت خوب نیست.

وی یکی از موارد مهم را ارز آوری ترکیه در گردشگری سلامت دانست و بیان داشت: در صورت فراهم شدن زیر ساخت های سلامت در استان مازندران قطعا شاهد تحول عظیمی در بخش سلامت استان خواهیم بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور مهمترین موضوع در امر سلامت را نیروی انسانی خبره و کارا دانست چرا که در این زمینه از نظر نیروی انسانی بسیار توانمند بوده و گفت: اما به جهت برخی از چالش ها و کاستی های در پیش رو از ابتدایی ترین امکانات و زیر ساختها برخوردار نیستیم.

هاشمی اضافه کرد: اگر در بخش سلامت بخش خصوصی با سرمایه گذاری و خیرین با کمک به دولت عملکردی ماندگار، پایدار و اقتصادی را در سطح استان فراهم کنند قطعا شاهد انقلابی در حوزه سلامت خواهیم بود.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم نظام سلامت گفت: بخش عمده فعالیتهای بخش بهداشت و درمان در امر پیشگیری خلاصه می شود در واقع با آموزش های نوین به بهورزان شاهد کاهش بار بیماری در مناطق محروم خواهیم بود چرا که در ۳۰ سال گذشته در مناطق محروم ۷۰ درصد از مرگ و میرها به دلیل بیماری های غیر واگیر و عدم آگاهی مردم نسبت به این موارد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان عدم پرداخت هزینه درمانی به صورت آزاد توسط مردم تصریح کرد: پزشکان خانواده یا پزشکان جایگزین باید ۲۴ ساعته در دسترس مردم قرار داشته باشند و تحت هیچ شرایطی نباید مردم به صورت آزاد هزینه درمانی خود را پرداخت کنند.

هاشمی در پایان با اشاره به نیازمندی مردم جامعه به پزشک خانواده خاطرنشان کرد خاطرنشان کرد: باید با بازنگری در طرح پزشک خانواده موانع و مشکلات در پیش رو را از میان برداریم هر چند که این امر به فرصتی ۱۰ الی ۱۵ ساله نیازمند است اما با وجود چنین شرایطی باید جهت رفاه حال مردم و طرح تحول نظام سلامت به این مقوله پرداخته شود./مهر