واگذاری ۶۲ واحد مسکن مددجویان بهزیستی مازندران در دهه فجر

حرف آنلاین: معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی مازندران گفت که در دهه فجر امسال ۶۲ واحد مسکن معلولان و مددجویان استان واگذار خواهد شد. نورالدین علاء الدینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود که ۳۷ واحد از این خانه ها متعلق به خانواده های دارای دو معلول و […]

حرف آنلاین: معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی مازندران گفت که در دهه فجر امسال ۶۲ واحد مسکن معلولان و مددجویان استان واگذار خواهد شد.

نورالدین علاء الدینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود که ۳۷ واحد از این خانه ها متعلق به خانواده های دارای دو معلول و بیشتر و ۲۵ واحد دیگر هم برای خانواده‌های تک معلول و زنان سرپرست خانواده است.

وی ادامه داد : برای ساخت این واحدهای مسکونی به هر خانواده دارای تک معلول ۶۰ میلیون تومان و برای خانواده های دارای دو عضو معلول و بالاتر ۱۴۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به همراه انشعاب رایگان آب ، برق ، گاز و پروانه ساختمان اختصاص یافته است.

علاء الدینی تعهد ابلاغی ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی استان را در سال جاری ۴۰۰ واحد اعلام کرد و گفت که در سال جاری ۵۶۰ واحد مسکونی به خانواده‌های زیر پوشش این نهاد تحویل شده و در صورت تامین اعتبارات این روند با شتاب بیشتری ادامه خواهد داشت.

معاون بهزیستی مازندران همچنین از بهره‌برداری ۶۰ طرح با اشتغالزایی ۶۰ نفر در دهه فجر خبر داد و افزود برای اجرای طرح های اشتغالزایی ۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.
وی ادامه داد : از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان برای حمایت از طرح های اشتغالزایی با اشتغال یکهزار و ۱۰۰ نفر مددجوی این نهاد تسهیلات قرض الحسنه اختصاص یافته است که تاکنون ۸۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و بقیه نیز در حال طی مراحل پایانی برای دریافت این تسهیلات قرار دارند.

علاء الدینی همچنین گفت: در راستای حمایت از اشتغال مددجویان به هر مددجو ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت خواهد شد و در صورت دریافت وام اشتغال به مدت پنج سال ۷۵ درصد از حق بیمه این افراد را بهزیستی پرداخت خواهد کرد و از سوی دیگر نیز براساس تفاهم نامه‌ای که با اداره کل فنی و حرفه‌ای منعقد شده است، دوره های آموزشی این افراد نیز رایگان خواهد بود. 

بهزیستی مازندران در حال حاضر ۶۳۳ هزار مددجو را زیر پوشش دارد که از این تعداد ۶۰ هزار نفر معلول و حدود ۱۲۷ هزار زن سرپرست خانوار یا بی سرپرست هستند.
بر اساس گزارش رسمی بهزیستی مازندران ، طی هشت سال گذشته پنج هزار و ۴۰۷ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد ساخته و تحویل شده است و این در حالی است که میزان تعهدات بهزیستی مازندران برای ساخت واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش در این مدت سه هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی بوده است./ایرنا