واسطه گران اجازه خرید برنج داخلی از کشاورز را ندادند

استاندار مازندران از پشت پرده و واسطه ها در دریافت تسهیلات ارزان قیمت و خرید برنج داخلی سخن گفت. محمد اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با قدردانی مردم مازندران در ۲۲ بهمن اظهار کرد:  آمل یک ظرفیت عظیم است، علمای آمل فخر تشییع هستند و فخر جهان اسلام به شمار می روند و […]

استاندار مازندران از پشت پرده و واسطه ها در دریافت تسهیلات ارزان قیمت و خرید برنج داخلی سخن گفت.

محمد اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با قدردانی مردم مازندران در ۲۲ بهمن اظهار کرد:  آمل یک ظرفیت عظیم است، علمای آمل فخر تشییع هستند و فخر جهان اسلام به شمار می روند و در این مکان خادم مردم این سرزمین هستیم.

وی با اشاره به اینکه جایگاه سیاسی و مذهبی آمل ریشه در باور دینی، خدا باوری و عاشق خدمت در راه خدا بودن دارد، افزود:  آمل یعنی خداباوری و تسلیم خدا بودن؛ تمام وقایع جریان پیوسته دین باوری دارد. افتخاری که به نام آمل در وصیت نامه امام راحل ثبت شده از همین جریان دین باوری نشات می گیرد.

اسلامی با بیان اینکه یک محیط پاک و خدمتگزار موثر در آمل نیاز مبرم است و خانواده حقوق بگیر از بیت المال باید این لقمه حلال را مدنظر قرار دهد، تصریح کرد:  مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن به هنگام اگر توسط دستگاه دولتی به موقع صورت گیرد بسیاری مسایل متولد نمی شود و بروز نمی دهد. هر ‌جایی که هماهنگی نبوده باید متوجه باشیم که عواقب دارد. همه باید بدانند سهم و نقش اشان برای به مقصد رسیدن چقدر است. هرچه کوتاهی شود نرسیدن به مقصد طولانی می شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه مدیران زینت المجالس نیستند مسولان باید بهم آمیخته باشند کارگشا و گره گشا باشند، عنوان کرد: نیاز مبرم به کارگشایی و گره گشایی در استان وجود دارد. نیاز مبرم به تسلط به وظایف داریم. از همه شهرستان ها خواسته شده است با پتاسیل منطقه براساس آمایش منطقه چشم انداز سازی کنند و سند توسعه شهرستان را تنظیم کنند. باید با شهدا میثاق ببندیم که به اهداف دست پیدا کنیم.

وی با طرح این سوال که چرا از پتانسیل ها غفلت می کنیم با اشاره به ظرفیت های مغفول بخش لاریجان آمل تصریح کرد:  چرا از ظرفیت های بخش لاریجان هیچ استفاده ای نمی شود؛ چرا نباید در برنامه توسعه ظرفیت سازی برای بهره برداری ازآن برنامه ریزی صورت گیرد. فرصت های گوناگون موجب می شود تا ظرفیت ها سازی انجام می شود. استفاده کردن از نفت کشور را نابود می کند باید خلق منابع کرده و به کارآمدسازی دولت کمک کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی نیاز به فعالیت در محیط شیشه ای دارند و نیاز به حمایت دارند، افزود: چشم انداز سازی شهرستان ها باید صورت گیرد. همه ظرفیت های عظیم آمل بخشی از راه حل مشکلات این منطقه است.

وی گفت: رییس جمهور تاکید دارند هیچ دستگاهی حق متمرکز کردن اختیارات را ندارند. باید تلاش کنیم با چالاکی و چابکی راندمان بالا در عملکرد صورت گیرد. خطوط ظرفیت ها و خط مشی مشخص است. فقط یک شهرستان در مازندران سند توسعه منطقه را تهیه کرده است.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برخی گلایه می کنند چرا مدیران استانی تغییر نکردند، گفت: تحول الزاما از تغییر مسئولان ایجاد نمی شود، تحول از تغییر فکر و نگاه صورت می گیرد. این الگوی مدیریت جدید نیست،  پیشرفت این نیست که عده ای را بریزیم بیرون و یک عده دیگر را جایگزین کنیم. بیشترین آسیب ها را از ناپایداری مدیریت برده ایم. مهم‌ترین راز پیشرفت کشورها در مدیریت پایدار باشد. رفتن و آمدن مدیران بزرگترین لطمه به کشور وارد می شود. اصل موضوع فکر نگاه و رویکرد است و به آن تاکید دارم.

وی با بیان اینکه اگر منابع بانک ها برنگردد اقتصاد متحول نمی شود و باید کمک کنیم منابع بانکی در تله نیفتند؛ ادامه داد: گزارشی از وضعیت فعالیت های اقتصادی و مجوزهای صادر شده در استان صورت گرفته است که تا هفته آینده آماده می شود. در این گزارش دلایل رکود و غیرفعال بودن این واحدها بررسی می شود.گزارش های تامین اجتماعی نشان می دهد تحولی در اشتغال ایجاد نشده است. بیمه بیکاری با بیمه اجباری تفاوتی دارند که نشان از وضعیت اشتغال دارد.

وی در توصیه به مدیران اظهار کرد: مدیران دغدغه بیکاری فرزندان مردم را داشته باشید. تسهیلات خوبی برای اشتغال روستایی ابلاغ شده است زیرا دغدغه اشتغال روستایی وجود دارد. برای بهره گیری از این تسهیلات اختیارات بانک های استان افزایش و سهم شهرستان ها نیز افزایش می یابد.

اسلامی یادآور شد: برخی افراد شکارچی دنبال پول های ارزان هستند، یک ریال از این پول را به این افراد نمی دهم.  این پول ویژه توسعه کیفیت و اشتغال در روستا است و ۵۰درصد زندگی مردم مازندران در روستا است. تسهیلات ارزان قیمت متعلق به روستاهاست. توجه داشته باشید در مشاغل نوین می توان به روستاها نیز توجه کرد. ظرفیت استخدامی در کشور وجود ندارد که همه به دنبال استخدام هستند. باید کسب و کارهای جدید در استان راه اندازی شود که در طرح تکاپو این امر دیده شود.

استاندار مازندران بیان کرد:هزار میلیارد تومان اعتبار برای مازندران تخصیص داده شده است. همین تدبیر دولت در استان برای ایجاد اشتغال است که اختیارات آن هم واگذار شده است که باید از آن برای اشتغالزایی استفاده شود.

اسلامی با اشاره به اینکه خرید برنج از سوی دولت اتفاقی است تدبیر شده است و تاکید داشتیم از کشاورز برنج خریداری شود، گفت: جریاناتی رخ داد که نگذاشتند خرید از کشاورز رخ دهد. بل اینکه مازندران محور خرید برنج داخلی در کشور شد آن گونه که انتظار داشتیم واسطه اجازه ندادند این امر صورت گیرد.