واحد یک بخار نيروگاه نكا به مدار تولید بازگشت

 واحد یک بخار نيروگاه شهيدسليمي نكا با ظرفیت 440 مگاوات پس از انجام تعميرات غیرمترقبه در شرايط دشوار محيط كار به شبکه سراسری برق كشور پیوست.  مدیرامور بهره برداری نیروگاه بخار با اعلام اين خبر افزود، درپي نشتي شدید بخار از واشر درپوش هیتر 4 واحد یک و افزايش تلفات آب در بويلر با هماهنگی […]

 واحد یک بخار نيروگاه شهيدسليمي نكا با ظرفیت 440 مگاوات پس از انجام تعميرات غیرمترقبه در شرايط دشوار محيط كار به شبکه سراسری برق كشور پیوست.

 مدیرامور بهره برداری نیروگاه بخار با اعلام اين خبر افزود، درپي نشتي شدید بخار از واشر درپوش هیتر 4 واحد یک و افزايش تلفات آب در بويلر با هماهنگی مركز كنترل شبكه برق كشور، واحد یک بخار جهت بررسی و رفع اشكال از مدار تولید خارج گردید .

سيدابوالقاسم محمدي گفت: با توجه به نیاز شديد شبکه برق كشور در روزهاي گرم تابستان و پيك مصرف و ضرورت درمداربودن واحدها، همکاران در دمای حدود 60 درجه سانتيگراد و رطوبت بالاي محيط كار در شرايطي بسيار سخت و دشوار فعاليتهاي تعميراتي را به سرعت آغاز كردند و در كوتاه ترين زمان ممكن 4 لوله در بخش رهیت 2 و یک لوله در سوپرهیت 4 تعویض و دولوله در سقف بویلر ترميم شد. 

 همچنين همزمان با فعاليتهاي بخش بويلر، کولر آب سرویس ضلع شمالی و جنوبی نيز رفع نشتی و 15 لوله پلاک شد و واحد پس از حدود 34 ساعت تلاش شبانه روزي و مداوم به مدار تولید پیوست. 

 نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت توليد 2214 مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاههای کشور، سهم بسزايي در تأمين و پايداري شبكه سراسري برق كشور دارد.