همه چیز درباره پایان جام بیستم برای ایران

حرف آنلاین: کی‌روش: ازدواج فقط باخواسته یک طرف انجام نمی‌شود سایت فورتزا به صحبت‌های پس از باخت چهارشنبه شب ایران از بوسنی در مرحله گروهی جام جهانی 2014 اشاره کرد. این سایت از قول مربی 59 ساله پرتغالی نوشت: «من حس و مشارکت خودم را برای پروژه همکاری با ایران نشان دادم اما در 11 […]

حرف آنلاین:

کی‌روش: ازدواج فقط باخواسته یک طرف انجام نمی‌شود

سایت فورتزا به صحبت‌های پس از باخت چهارشنبه شب ایران از بوسنی در مرحله گروهی جام جهانی 2014 اشاره کرد. این سایت از قول مربی 59 ساله پرتغالی نوشت:

«من حس و مشارکت خودم را برای پروژه همکاری با ایران نشان دادم اما در 11 ماه اخیر پیشنهاد تمدید قرارداد نگرفتم. برای من مایه افتخار بود که برای ایران کار کنم. من شیفته این کشور شدم اما شما نمی‌توانید ازدواج کنید وقتی فقط یک طرف خواهان ازدواج باشد.

وی ادامه داد: من مدت‌ها منتظر پیشنهادی از طرف شان ماندم. اما هیچ چیز دریافت نکردم. از این رو امروز آمدم که بگویم متشکرم. به من فرصت دادید که این کاررا انجام دهم.

رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل از پنج‌شنبه 23 خرداد شروع شد و تا تاریخ 22 تیر ادامه خواهد یافت.

کاش در رختکن بودید تا ببینید چه اتفاقی افتاد

جواد نکونام پس از شکست 3 بر یک تیم‌ملی فوتبال ایران مقابل بوسنی و حذف از رقابت‌های جام‌جهانی اظهار داشت: به هر حال امیدی برای برد و صعود به مرحله بعد داشتیم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و از مسابقات حذف شدیم از ابتدا همه فکر می‌کردند نتایج دیگری خواهیم گرفت اما نشان دادیم که توانایی و قدرت بالایی داریم، می‌توانیم امیدوار به صعود باقی بمانیم.

وی ادامه داد: نشان دادیم که تیم ایران توانایی بالایی دارد، فقط نیاز به توجه دارد. نباید تیم‌ملی کشورمان را از پیش بازنده بدانیم با پشتبانی از یک دیگر است که تیم موفق می‌شود نه اینکه افرادی بیکار باشند و فقط برخی کار کنند.

کاپیتان تیم‌ملی یادآور شد: به نظرم تیم‌ملی کار بزرگی انجام داد. همه فکر می‌کردند در بازی‌های ما دو سه گل دریافت می‌کنیم اما خداراشکر بازی‌های خوبی انجام دادیم و قدرت تیم‌ملی کشورمان را نشان دادیم. در بازی گذشته مقابل آرژانتین ناداوری اجازه نداد نتیجه بگیریم وگرنه می‌توانستیم برنده باشیم. به هر حال قسمت این بود.

نکونام در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بازیکنان ایران در این بازی استرس داشتند در حالی که بوسنی بدون استرس وارد ایران شد و این موضوع به آنها کمک کرد گفت: صددرصد همینطور است آنها چیزی برای از دست دادن نداشتند و راحت توپ را به گردش در می‌آوردند اما ما استرس داشتیم و شاید این مسئله به ضرر ما تمام شد. باز بازی کردیم و این موضوع باعث شد تا گل دریافت کردیم.

وی در مورد اینکه شاید خستگی دیدار مقابل آرژانتین باعث رقم خوردن چنین نتیجه‌ای شد تاکید کرد: ما ریکاوری خوبی پس از بازی دوممان داشتیم فکر نمی‌کنم دوندگی بازیکنان هم کم بود. گل اول را که دریافت کردیم کمی شیرازه تیم از هم پاشید در ادامه می‌توانستیم به گل برسیم. دو موقعیت خوب به دست آوردیم در نیمه دوم هم با 3 نفر حمله کردیم اما در ضد حمله متاسفانه گل دوم را دریافت کردیم و کاملا همه‌چیز تمام شد.

کاپیتان تیم‌ملی در مورد اینکه آیا کی‌روش در رختکن از بازیکنان خداحافظی کرده و بودن او چه کمکی به فوتبال ایران خواهد کرد گفت: کی‌روش در رختکن خداحافظی نکرد. بودن یا نبودن مربی هم به فدراسیون و وزارت برمی‌گردد اما اقدامات او ماندگار است ای کاش شما در رختکن بودید و می‌دید که چه اتفاقی رخ داد.

وی در مورد اینکه آیا کی‌روش احساسی شده بود گفت: من در مورد این مسئله نمی‌توانم چیزی بگویم بهتر است بازیکنان دیگر صحبت کنند.

نکونام در مورد اینکه آیا کی‌روش در رختکن بازیکنان را تحت تاثیر خود قرار داده بود گفت: شما ببینید ما 24 بازیکن بودیم اگر یک یا دو بازیکن اعتراض کنند حرف است اما واقعا ما یک تیم بودیم و هم‌اکنون هم یک تیم ناراحت است. اگر یک یا دو بازیکن معترض باشند می‌شود گفت که مربی خوب نبود اما ما یک تیم بودیم و هیچ مشکلی وجود نداشت.

مردم از نوع بازی کردن تیم‌ملی راضی هستند

آندرانیک تیموریان در مورد بازی ایران مقابل بوسنی گفت: بازی سختی بود اما ما می خواستیم به موفقیت برسیم و پرچم کشورمان را بالاتر ببریم. حالا پیراهن تیم ملی را من می پوشم و بعد از من هم نفرات دیگری آن را به تن می کنند. البته ما از جام جهانی حذف شدیم اما خیلی چیزها ار کی روش و کادرفنی تیم ملی یاد گرفتیم چرا که او مربی بزرگی است. ما این لیاقت را داشتیم که به مرحله بعدی جام جهانی برویم اما قابلیت فوتبال ما همین است و 2 بازی ما با آرژانتین و نیجریه را دیدید که خوب بازی کردیم.

وی افزود: 2 بازی سنگین مقابل نیجریه و آرژانتین ما را خسته کرده بود اما از همه این ها مهم تر این است که مردم از نوع فوتبال بازی کردن تیم ملی خوششان آمد و از ما راضی بودند و دیدند که پیشرفت کردیم.

حتماً جلسه‌ای بین کفاشیان و کی‌روش برگزار خواهد شد
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: به منظور تمدید قرارداد کی‌روش به طور حتم جلسه‌ای بین سرمربی تیم ملی با کفاشیان برگزار خواهد شد.

مهدی محمدنبی  گفت: در دیدار مقابل بوسنی به دنبال این بودیم تا شکست نخوریم و هر 3 امتیاز را کسب کنیم و این در حالی بود که برای بوسنیایی‌ها نتیجه بازی فرق نمی‌کرد؛ به همین دلیل آنها واقعاً بدون استرس بازی کردند. حتی نیجریه هم باید مقابل این تیم 3 امتیاز را واگذار می‌کرد و آنها به واقع تیم خوبی بودند.

وی در مورد خداحافظی کی‌روش از تیم ملی گفت: نیت ما این است که قرارداد او را تمدید کنیم کفاشیان هم این موضوع را اعلام کرده است در هر صورت باید کفاشیان و کی‌روش رودرو با هم حرف بزنند و به همین منظور جلسه ای بین کفاشیان و کی‌روش در آینده برگزار خواهد شد.

نبی در مورد نتایج تیم ملی در برزیل گفت: در این خصوص مردم باید تشخیص بدهند اما از نظر ما تیم خوبی بود.

برای بازی با بوسنی تمرکز زیادی داشتیم
مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان گفت:‌ برای بازی با بوسنی تمرکز زیادی داشتیم اما واقعاً خسته بودیم.

سیدجلال حسینی در خصوص دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بوسنی گفت: خدا را شکر می‌کنم که پس از چند سال تلاش به جام جهانی برزیل رسیدیم و نمایش خوبی هم در این بازی‌ها از خودمان نشان دادیم. ما همه تلاش‌مان را کردیم اما فوتبال همین است و امروز نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم اما دو بازی خوب دیگر هم انجام دادیم.

وی ادامه داد: باید در نظر بگیریم که امروز خسته بودیم و بوسنی هم چیزی برای از دست دادن نداشت. ما در این بازی با تمرکز بالایی حاضر شدیم و کی‌روش هم تلاش زیادی در این چند روز کرد اما واقعاً خسته بودیم.

مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان در مورد شایعه خداحافظی کی‌روش با بازیکنان در رختکن تیم ملی گفت: اتفاقاً او مثل همیشه مثل معلم با ما برخورد کرد و نشان داد که مثل همیشه معلم ما است و ما هم از او تشکر می‌کنیم. کی‌روش گفت که تا من هستم مشکلی وجود ندارد و از همه بازیکنان و کادر تشکر کرد او باز هم به ما درس داد و نشان داد که معلم ما است.

اعلام میزان دوندگی بازیکنان ایران و بوسنی

سایت جهانی فوتبال (فیفا) جزئیات آمار عملکرد بازیکنان دو تیم ملی فوتبال ایران و بوسنی را منتشر کرد. این مسابقه در حالی با نتیجه 3 بر یک به سود بوسنی به پایان رسید که میزان دوندگی بازیکنان بوسنی تا حدودی بیشتر از بازیکنان ایران بود. همچنین ملی پوشان ایران نسبت به بازی گذشته برابر آرژانتین از نظر میزان دوندگی تا حدودی افت کرده بودند که شاید این مسئله به خاطر خستگی آنان بوده است.

در تیم ایران آندرانیک تیموریان و رضا قوچان نژاد یکبار دیگر بیشترین میزان دوندگی را داشته اند. در تیم بوسنی هم “بشیچ” با 11.43 کیلومتر بیشترین میزان دوندگی را به خود اختصاص داده بود. آمار میزان دوندگی بازیکنان به این شرح است:

میزان دوندگی بازیکنان ایران:
1- علیرضا حقیقی 3.670 کیلومتر
2- مسعود شجاعی 5.274 کیلومتر (48 دقیقه بازی)
3- احسان حاج صفی 7.583 کیلومتر (65 دقیقه بازی)
4- سیدجلال حسینی 9.448 کیلومتر
5- امیرحسین صادقی 9.535 کیلومتر
6- جواد نکونام 10.794 کیلومتر
7- آندرانیک تیموریان 10.908 کیلومتر
8- پژمان منتظری 10.209 کیلومتر
9- رضا قوچان‌نژاد 10.638 کیلومتر
10- اشکان دژاگه 6.989 کیلومتر (70 دقیقه بازی)
11- مهرداد پولادی 6.369 کیلومتر
12- خسرو حیدری 5.792 کیلومتر
13- علیرضا جهانبخش 3.966 کیلومتر
14- کریم انصاریفرد 2.983 کیلومتر

کی‌روش خداحافظی‌اش از تیم ملی را اعلام کرد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که مدت هاست صحبت از ماندن یا رفتنش از فوتبال مطرح شده است، در نشست خبری پس از دیدار برابر بوسنی اعلام کرد در ماه های گذشته منتظر پاسخ پیشنهادش از سوی ایرانی ها بوده اند اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است. وی در این مورد گفت: ایران و هواداران فوتبال در این کشور همیشه در قلب من خواهند بود.

 کارلوس کی روش پس از دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر بوسنی در مرحله مقدماتی جام جهانی به خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه فونته نوا شهر سالوادور گفت: ابتدا باید به بازیکنان تیم ملی فوتبال بوسنی تبریک بگویم. آنها خیلی خوب بازی کردند اما مردان من هم نمایش خوبی داشتند و 90 دقیقه جنگیدند. من به این بازیکنان افتخار می کنم.

وی افزود: بازیکنان من با اینکه خیلی خسته بودند اما تا حدی که می توانستند دویدند و تهاجمی بازی کردند. بازیکنان ایران برابر سه تیم از بهترین تیم های جهانی بازی کردند. وقتی همه شرایط را بررسی کنید می بینید که ایران خیلی خوب بازی کرده است. درست است که به پیروزی نرسیدیم اما در هر سه بازی نمایش خوبی داشتیم. ما می خواستیم به جام جهانی بیاییم که آمدیم.

وی افزود: ما می خواستیم به جهانیان نشان دهیم که باید فوتبال ایران را جدی بگیرند. قبل از این خیلی ها ایران را جزو تیم های جام جهانی حساب نمی کردند اما ما توانستیم این کار را بکنیم و حالا نظر جهانیان در مورد فوتبال ایران فرق می کند.

سرمربی تیم ملی در مورد دلایل ناکامی آسیایی ها گفت: مشکل اصلی آسیایی ها این است که می خواهند فوتبال اروپا را کپی کنند. تیم های آسیایی نمی توانند با سبک اروپایی ها بازی کنند. اگر بخواهید در مسیر آنها بروید نمی شود. 60 درصد پول را شما می دهید اما جام را اروپایی می برند. آسیایی ها باید روشش را عوض کند.

وی در پاسخ به این پرسش که تیم ایران چقدر خواسته ها و انتظارات شما را برآورده کرد گفت: به عنوان سرمربی من همان نظریه را دارم که همه کارشناسان در دنیا دارند. من هم فکر نمی کردم که ایران به مرحله بعدی برسد اما فوتبال روی اظهار نظر پیش نمی رود. باید با آموزش و خودباوری پیش می رفتیم. ما به صعود نزدیک بودیم. ما مجموعه ای از بازیکنان را کنار هم داشتیم که تعهد داشتند و خوب مبارزه کردند.

کی روش ادامه داد: اگر ما آرژانتین را برده بودیم شاید رفته بودیم به مرحله بعدی. اما در فوتبال نمی شود با اگرها حرف زد. ماه ها بعد از اینکه کره را بردیم من تلاش کردم بهترین آماده سازی را داشته باشیم. من تلاش کردم مربیان و مسئولان را هوشیار کنم که ما می خواهیم در جام جهانی شرکت کنیم. ما می خواستیم صعود کنیم اما عملی نشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد جدایی اش از این تیم گفت: من در یازده ماه اخیر گفته بودم که هواداران ایرانی را از صمیم قلب دوست دارم. نشان دادم که آماده تمدید قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران هستم اما من هیچ پیشنهاد منسجمی برای من نیامد. بنابراین همانطور که شما می توانید تجسم کنید برای من افتخار بود که برای ایران کار کنم. من همیشه این کشور را در قلبم خواهم داشت. من عاشقم ایران و هواداران ایرانی هستم چرا که همه عشق شان را به من دادند. اما شما نمی توانید یک ازدواجی داشته باشید که یکطرفه باشد.

وی افزود: من منتظر ماندم تا پیشنهاد من جوابی می گیرد اما من امروز آمدم بگویم که اول از همه باید تشکر کنم از همه کسانی که از من حمایت کردند. همیشه این کشور و مردم را در قلبم نگه می دارم.

کارلوس کی روش در مورد اظهار نظر سرمربی تیم ملی فوتبال بوسنی که گفته بود ایران در این دیدار با سبک تدافعی به میدان آمد و دنبال مساوی بود گفت: ایشان بهتر است در مورد تیم خودش صحبت کند. اگر اینطور است ایشان بیاید سرمربی تیم ملی ایران شود و من سرمربی بوسنی. او نظر خودش را گفته است اما بازیکنان من 90 دقیقه مردانه برای رسیدن به پیروزی تلاش کردند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بازیکنان من دو بازی سخت و دشوار را برابر نیجریه و آرژانتین پشت سرگذاشته بودند و با خستگی به مصاف بوسنی آمدند. با این حال از همان دقیقه اول به دنبال رسیدن به گل بودند و بعد از اینکه گل اول را دریافت کردیم خیلی تلاش کردند تا این نتیجه را جبران کنند. اما باید بپذیریم که بازیکنان بوسنی در تیم های مطرح اروپایی بازی می کنند و شرایط آماده سازی دو تیم باهم کاملا متفاوت است.

از سبک بازی ایران تعجب کردم

سرمربی تیم ملی فوتبال بوسنی پس از پیروزی تیمش برابر ایران گفت: تیم ما در طول 90 دقیقه برتر از ایران بود و تمایل بیشتری برای رسیدن به پیروزی داشت. با این حال سبک بازی ایران مرا متعجب کرد چرا که اینطور احساس می شد که آنها برای تساوی بازی می کردند. از این روش بازی ایران سورپرایز شدم.

 سافت سوسیچ پس از پیروزی تیمش برابر ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه مونته نوا شهر سالوادور ضمن بیان این مطلب افزود: من تبریک می گویم به بازیکنانم به خاطر این پیروزی. ایران هم فرصت هایی داشت که بازی را ببرد اما ما فرصت های بیشتری ایجاد کردیم و در طول 90 دقیقه بهتر بازی کردیم و بیشتر می خواستیم ببریم.

وی افزود: من برای ایران متاسفم که نتوانست به پیروزی برسد. آنها اگر می بردند می توانستند به مرحله بعدی صعود کنند اما این اتفاق رخ نداد.

سرمربی تیم ملی بوسنی ادامه داد: این آخرین بازی بود که من روی نیمکت تیم ملی بوسنی می نشستم مسئولیت من در این تیم تمام شد و دیگر قراردادی ندارم.

سوسیچ با بیان اینکه تیمش برای خداحافظی آبرومند در دیدار برابر ایران به میدان رفت خاطرنشان کرد: ما می توانستیم در مرحله بالاتری باشیم. اگر در دیدار برابر نیجریه داور عملکرد بهتری داشت قطعا ما می توانستیم یک مرحله بالاتر برویم. اما وقتی این اتفاق رخ نداد تلاش کردیم وداع شیرینی با جام جهانی داشته باشیم. به همین خاطر برای رسیدن به پیروزی برابر ایران وارد زمین شدیم

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در مورد سیستم بازی ایران در این بازی گفت: ایران تیم دفاعی بود. امروز هم برابر ما همینطور بود. سبک بازی ما نیست که دفاعی بازی کنیم. ما سعی کردیم فرصت ایجاد کنیم. ایران احتیاج داشت ببرد اما نمی دانم چرا بازهم دفاعی بازی می کرد. حس کردم که آنها می خواستند به تساوی برسند. این تصور من است.

سرمربی تیم ملی فوتبال بوسنی در ادامه پاسخش به پرسش خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: شاید ایرانی ها به اینطور بازی عادت کرده اند. اگر شما برای مدت زیادی اینطور بازی کنند نمی توانند از تدافعی به تهاجمی تغییر پیدا کنید.