همدلی در لباس یک پلیس

سرپرست پلیس راه و یکی از نیروهای پلیس راه در مازندران که برای ابراز همدردی با ماتیار قهاری کودک ۷ ساله ساروی موی سر خود را اصلاح کردند در گفتگوی اختصاصی با حرف مازندران از حس و حالشان می‌گویند…  آخر هفته گذشته بود که خبری مبنی بر اظهار همدردی پلیس‌های راهور مازندران با یک کودکی […]

سرپرست پلیس راه و یکی از نیروهای پلیس راه در مازندران که برای ابراز همدردی با ماتیار قهاری کودک ۷ ساله ساروی موی سر خود را اصلاح کردند در گفتگوی اختصاصی با حرف مازندران از حس و حالشان می‌گویند…

 آخر هفته گذشته بود که خبری مبنی بر اظهار همدردی پلیس‌های راهور مازندران با یک کودکی سرطانی در فضای مجازی سر و صدا به پا کرد و در همان ساعات اولیه هزاران لایک خورد..

این اقدام که ۹ نفر از نیروهای پلیس راه مازندران به همراه فرمانده موی سر خود را در حمایت از ماتیار قهاری (کودک هفت ساله اهل فرح آباد ساری) تراشیدند در پی انتشار خبری بود که در سال گذشته رقم خورد. محتوای این خبر حاکی از این بود که نقاشی این کودک ۶ ساله در مسابقه نقاشی پلیس راه انتظامی مازندران برای همیاران پلیس حاکی از این بود که او آرزو دارد روزی پلیس شود. از این رو پلیس راه مازندران تصمیم گرفت برای یک روز آرزوی او را برآورده کند. او لباس پلیس برتن کرده و سوار ماشین پلیس شد و عکس یادگاری گرفت‌….

حال با گذشت بیش از یک سال از آن ماجرا، ماتیار لحظات سخت دست و پنجه نرم کردن با بیماری خود را سپری می‌کند و به‌دلیل انجام پروسه شیمی درمانی موهای سرش را تراشیده!!! 

*تصمیم فرمانده با ۹ نفر از همکاران

سرپرست پلیس راه مازندران در گفتوگو با حرف با بیان اینکه نیروهای ما ماجرای یک روز ماموریت ماتیار را فراموش نکردند، می‌گوید؛ همکاران ما برای اظهار همدردی چهارشنبه گذشته دهم شهریور ماه اقدام به تراشیدن موهای خود کردند. هادی عبادی که خود در این حرکت نقش دارد و موهای سرش را کوتاه کرده، ادامه می‌دهد؛ ۹ تن از همکاران در روزی که ماتیار مهمان ما بود ساعاتی را در کنار ماتیار گذراندند. خانواده ماتیار از این کار پلیس بسیار خوشحال شدند، ماتیار نیز تمام لحظات لبخند بر لب داشت.

* درد را در خانواده درک کردم

در ادامه ستوان فرزاد بریمانی یکی از نیروهای پلیس راه مازندران که موی سرش را اصلاح کرد، یادآور می‌شود: ماتیار کودکی از بیماران صعب‌العلاج آرزو داشت پلیس شود. خوشبختانه سال قبل موفق شد لباس پلیس پوشیده و به‌عنوان همیار پلیس در ماموریت حاضر شود.وی اضافه کرد: متاسفانه موهای سر این کودک هفت ساله به‌دلیل شیمی درمانی ریخته، قرار بود یک بار دیگر ماتیار مهمان ما باشد از این رو ما با هماهنگی آقای عابدی خودمان را قبل از ملاقات آماده کردیم و موهای خود را اصلاح کردیم.

بریمانی در پاسخ به این سوال حرف، که این کار برایتان سخت نبود؟ می‌گوید؛ سخت نبود، خودم را جای این بیماران گذاشتم، متاسفانه مادرم این روزهای سخت را سپری کرده و به رحمت خدا رفتند.

* عکس یادگاری دست به دست شد

این نیروی پلیس، عنوان می‌کند؛ از خدا می‌خواهم کسی را در در این موقعیت قرار نداهد. سخت است کاری نمی‌توان کرد، ما خوشحالیم که توانستیم دل ماتیار و خانواده‌اش را شاد کنیم. ماتیار از ساعت هشت صبح الی یک بعدازظهر مهمان ما بود، چون از تهران بازگشته بود و خسته بود بیشتر نماند.

وی خاطرنشان می‌کند؛ البته با توجه به وضعیت کرونا سعی می‌کردیم خیلی نزدیک ماتیار نشویم، ولی همین که ما را با موهای تراشیده دید و هم‌دردی‌مان را درک کرد کافی است. البته ما هیچ برنامه‌ای در خصوص اطلاع‌رسانی این اقدام نداشتیم قرار بود به اتفاق همکاران به عیادت ماتیار برویم که برنامه عوض شد و بعد عکس یادگاری دست به دست شد، در هر صورت برای این قهرمان و خانواده‌اش آرزوی سلامتی داریم.

به گزارش حرف؛ شاید تصورمان از نیروهای پلیس به‌خصوص راهنمایی و رانندگی این‌چنینی نبود. همه آن‌ها را سخت‌گیر و جدی می‌دانستیم. انتشار چنین اخباری در فضای مجازی در خصوص اقدامات دلسوزانه از نیروهای پلیس در کشورمان نشان از مناعت طبع دارد که به افزایش روحیه یک‌دلی در جامعه کمک می‌کند‌‌.