همایش “کِله حال” برگزار می شود

اولین همایش اجراهای پژوهشی موسیقی بومی مازندران با عنوان « کله حال » به مناسبت هفته پژوهش ( نیمه دوم آذر ماه ) در حوزه هنری استان مازندران برگزار خواهد شد. به گزارش حرف، سینا دلشادی مدیرحوزه هنری مازندران، در ابتدای این گردهمایی با تاکید بر غنای فرهنگی استان به ویژه در عرصه موسیقی خاطر […]

4
اولین همایش اجراهای پژوهشی موسیقی بومی مازندران با عنوان « کله حال » به مناسبت هفته پژوهش ( نیمه دوم آذر ماه ) در حوزه هنری استان مازندران برگزار خواهد شد.
به گزارش حرف، سینا دلشادی مدیرحوزه هنری مازندران، در ابتدای این گردهمایی با تاکید بر غنای فرهنگی استان به ویژه در عرصه موسیقی خاطر نشان کرد: باید کوشید تا هنرها را از حالت موزه ای در آورد و وجهی کاربردی به آن داد.
وی همچنین با اعلام این خبر که امسال حوزه هنری سه عنوان کتاب در زمینه موسیقی مازندرانی خواهد داشت گفت : باید الحان و نغمات فراموش شده را احیا کرد، به همین خاطر در همایش « کله حال » قصد ایجاد رقابت بین گروه ها وجود ندارد تا هدف اصلی این برنامه که همان موسیقی بومی مازندران و نگاه همه جانبه به آن است پیاده شود .
جهانگیر نصری اشرفی در ادامه با ابراز خرسندی از چنین رخدادی، بر تمرکز گرایی تاکید کرد و گفت: از آنجایی که پژوهش در حوزه فرهنگ ابعاد وسیعی دارد بهتر است که در دوره اول همایش « کله حال » یک موضوع و رویکرد مشخص شود و در ادوار بعدی ابعاد دیگر این عرصه مورد کند و کاو قرار گیرد.
شایان ذکر است که در پایان این نشست جهانگیر نصری اشرفی به عنوان مشاور علمی اولین دوره همایش «کله حال»، سید جلال محمدی به عنوان دبیر هنری و یاسر محمودی برنتی به عنوان دبیر اجرایی آن اعلام شدند .
گفتنی است در نشست 29 مهر 1397 با حضور «جهانگیر نصری اشرفی» پژوهشگر فرهنگ و موسیقی مناطق و مدرس دانشگاه، «سینا دلشادی» رییس حوزه هنری مازندران، «سید جلال محمدی» مسئول واحد موسقی و «یاسر محمودی برنتی» مسئول واحد پژوهش حوزه هنری استان، درباره برگزاری همایش مذکور بحث و گفتگو شد .