هفته سخت کرونایی در انتظار مازندران

حرف آنلاین: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به سرعت در استان در حال افزایش است ، گفت: طی یک هفته اخیر تعداد بیماران بستری کرونایی بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است که اگر این روند ادامه پیدا کند پیش بینی می شود تعداد مبتلایان […]

حرف آنلاین: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به سرعت در استان در حال افزایش است ، گفت: طی یک هفته اخیر تعداد بیماران بستری کرونایی بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است که اگر این روند ادامه پیدا کند پیش بینی می شود تعداد مبتلایان ما  ۲.۵ برابر پیک پنجم و تعداد بستری ها نیز به بیش از ۱.۵ برابر پیک قبلی برسد.

وی با تاکید بر اینکه هفته پیش رو یک هفته سرنوشت ساز برای وضعیت کرونایی مازندران است ، افزود: شیوع ویروس در استان بشدت روند صعودی دارد و لازم است در یک هفته پیش رو مازندرانی ها در خانه بمانند و به جز برای کارهای ضروری از خانه خارج نشوند.

دکتر بابایی با اشاره به افزایش شهرهای قرمز کرونایی در مازندران ، بیان کرد: طی یک هفته  بیش  از نیمی از شهرستان های مازندران از رنگ آبی کرونایی به رنگ قرمز درآمدند و اگر این عادی انگاری ادامه داشته باشد امکان قرمز شدن کامل شهرستان های مازندران وجود دارد.

بر اساس اخرین رنگ بندی کرونایی در حال حاضر ۱۴ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز ، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان در .ضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

همچنین طبق اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۱۷۹ بیمار جدید به ۷۵۰ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.