هدف گذاری ایجاد 7 منطقه اقتصادی برای سرمایه گذاری در ساری

حرف آنلاین: معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان ساری از هدف گذاری ایجاد 7 منطقه اقتصادی برای زیرساخت‎های سرمایه گذاری در ساری خبر داد و گفت: ساری به عنوان نخستین مرکز استان در اواسط آبان ماه سال جاری میزبان سرمایه‌گذاران و مدعوین این بخش است.

روح‌اله ناصحی در نشست بررسی سرمایه گذاری در ساری با تأکید بر دغدغه‌مندی مدیران امر برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران، بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری از جمله موارد مدنظر همایش خواهد بود و پس از اتمام این همایش در مناطق هدف، همایش استانی سرمایه گذاری در اواخر سال به صورت استانی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی مازندران میزبان اولین همایش سرمایه گذاری در ساری خواهد بود و بازدید از واحدهای تولیدی، کلیپ معرفی فرصت‌ها و برجسته‌سازی برندهای خاص از جمله برنامه‌های برگزاری همایش است.

فعالیت سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی در شهرداری ساری

پورشفیعی کارشناس مسئول اداره کل سرمایه گذاری استانداری مازندران نیز در این جلسه بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه شهرداری‌ها اشاره داشت و اظهار کرد: فعالیت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ساری را باید نقطه عطف این موضوع عنوان کرد و از این ظرفیت، فرصت‌های مناسبی را برای ایجاد فعالیت‌های سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

وی افزود: طرح‌های نیمه تمام در شهرک‌های صنعتی با مشارکت سرمایه گذاران و بخش خصوصی می‌تواند فرصت مناسبی را برای توسعه اقتصادی مازندران و مرکز استان فراهم آورد و در زمینه اشتغال به کار جوانان و منافع عمومی مردم تاثرگذار باشد.

کارشناس مسئول اداره کل سرمایه گذاری استانداری مازندران گفت: استفاده از مساعدت نمایندگان مجلس و مدیران ملی مازندرانی را مورد  توجه قرارداد. این مسئل افزود: طرح‌های نیازسنجی، امکان سنجی، سرمایه گذاری در مناطق محروم و کمتر برخوردار و استفاده از پتانسیل‌های قانونی و ستادی بخشداری‌ها نیز می‌تواند در تسهیل پروسه اجرایی مشارکت با سرمایه‌گذاران، حائز اهمیت باشد.

بخش دوم بوستان ملل، دستاورد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای شهرستان ساری

مهدی نجاتی جوارمی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری مرکز مازندران نیز در این نشست گفت: موقعیت جغرافیایی و طبیعی مازندران به عنوان مرکز استان برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران مطلوب است و انعطاف قانونی برای برچیدن موانع فعالیت سرمایه‌گذاران باید با وحدت و تعاملات سازنده همه ارگان‌های ذیربط مورد توجه قرار بگیرد چراکه تسریع در روند همکاری‌ها می‌تواند در نهایت به انتفاع دوسویه و رفاه عمومی شهروندان منتهی شود.

نجاتی به وجود روش‌های متعدد تامین مالی و ابراز تمایل سرمایه گذاران خارجی به ویژه فعالان این عرصه در حوزه خلیج فارس اشاره کرد و تصریح کرد: ایجاد یک ساز و کار قانونی مبتنی بر تأمین منافع سرمایه گذاران و متولیان امر باید به صورت یک نظام قانونمند و تسهیل گر قابل اجرایی شدن است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری مرکز مازندران به طرح بزرگ فاز دوم بوستان ملل اشاره کرد و گفت: این منطقه خاص و مهم در شهر ساری به دلیل قوانین دست و پاگیر برخی ارگان‌ها و همراهی نکردن آنها با شهرداری ساری برای عملیاتی سازی طرح همچنان بلاتکلیف مانده است در صورتی که اگر این طرح به صورت فازبندی شده اجرا و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد یک دستاورد بزرگ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مناسب برای شهرستان ساری به همراه دارد.

این مسئول پیشنهاد کرد: پیش از حضور سرمایه گذاران در مازندران و شهرستان ساری، یک برنامه برای آنها تهیه و سرمایه‎گذاران را در ابتدای امر در جریان تمامی مراحل اجرا و بهره‌برداری قرار دهیم چراکه این امر علاوه بر شفاف‌سازی روند همکاری، بر تسهیل این تعامل نیز اثر مثبت دارد.

وی یادآور شد: اصول همکاری و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران می‌طلبد که ضمن ایجاد یک بستر لازم برای مناسبات ارتباطی، هرگونه موانع ممکن که موجب دلسردی آنها برای همکاری را فراهم کند، برچیده شود. در این جلسه سایر مسئولان نیز به بیان دیدگاه‌های خود برای برگزاری هرچه بهتر این همایش شدند و مصوب شد با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، روند برگزاری همایش به صورت تفکیک وظایف دستگاه‌ها به آنان محوّل شود.