نوید بارش‌های پاییزی اوایل هفته آینده در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: انتظار داریم اواخر روز جمعه شاهد وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق در آسمان استان باشیم. به گزارش حرف آنلاین، احمد اسدی اظهار کرد: امروز با نفوذ سامانه کم فشار برروی دریای خزر و شکل‌گیری جریانات جنوبی انتظار داریم شاهد افزایش محسوس و قابل ملاحظه دما تا ظهر […]

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: انتظار داریم اواخر روز جمعه شاهد وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق در آسمان استان باشیم.

به گزارش حرف آنلاین، احمد اسدی اظهار کرد: امروز با نفوذ سامانه کم فشار برروی دریای خزر و شکل‌گیری جریانات جنوبی انتظار داریم شاهد افزایش محسوس و قابل ملاحظه دما تا ظهر روز جمعه و همچنین وزش بادهای گرم و شدید در ارتفاعات و دامنه‌های استان خواهیم بود.

وی افزود: با شکل‌گیری جریانات مرطوب و خنک شمالی و تغییر سوی جریانات انتظار داریم از اواخر روز جمعه شاهد رگبار و رعدوبرق در آسمان مازندران باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: روز شنبه علاوه بر کاهش دما شاهد بارش‌های متناوب در آسمان مازندران خواهیم بود که تا روز یک‌شنبه ادامه دارد.

اسدی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده (اربعین حسینی) جو پایداری در آسمان مازندران حاکم خواهد بود.

وی یادآور شد: بیشینه دمای هوا طی روز گذشته مربوط به گلوگاه، دشت‌ناز و آمل 26 درجه و کمینه دما مربوط به بلده با سه درجه سانتی‌گراد بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت دمای هوا،خاطرنشان کرد: انتظار داریم دمای هوا فردا در مناطق غربی تا 29 و در مناطق مرکزی و شرقی تا 34 درجه سانتی‌گراد افزایش یابد و روز شنبه به‌دلیل کاهش دما حداکثر دما بین هشت تا 15 درجه کاهش می‌یابد.

اسدی ادامه داد: تسریع در برداشت رتون‌های رسیده و پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها تا روز جمعه و همچنین رعایت احتیاط باتوجه به بارندگی و مه‌آلود بودن جاده‌ها از روز شنبه مورد تأکید است.

وی در پایان گفت: دریای مازندران از بعد از ظهر جمعه به‌تدریج به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.