نوروز و آغاز معضل چادر خوابی در مازندران

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: پیش بینی می شود نوروز ۱۴۰۳ همچون سالهای گذشته مسافران زیادی به مازندران بیایند و برای میزبانی و اقامت این حجم مسافر از هم اکنون برنامه ریزی ها در حال انجام است.

فاطمه عربی-مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: پیش بینی می شود نوروز ۱۴۰۳ همچون سالهای گذشته مسافران زیادی به مازندران بیایند و برای میزبانی و اقامت این حجم مسافر از هم اکنون برنامه ریزی ها در حال انجام است.

به گزارش حرف آنلاین، به گفته حسین ایزدی در خصوص ممنوعیت چادرخوابی، مسافران نباید در میادین و پارک ها اقدام به چادر زدن کنند و در صورت خاص و ویژه مکان های مشخص شده توسط شهرداری ها این کار را می توانند انجام دهند.

وی همچنین تلاش برای افزایش ظرفیت اقامتگاه های رسمی مازندران به عنوان گام دیگر برای پایان دادن به معضل چادرخوابی نام برد و گفت:‌ در همین راستان با بهره برداری ۲ هتل آپارتمان و ۱۳ واحد اقامتگاه بوم گردی و اضافه شدن ۴۰۰ تخت اقامتی به ظرفیت اقامتگاه های این بخش افزوده شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به تصمیم ستاد اجرایی خدمات سفر مبنی بر ممنوعیت چادرخوابی مسافران در ایام نوروز پیش رو گفت که چادرخوابی در حاشیه جاده ها، ‌خیابان ها و مناطق جنگلی به عنوان یکی پدیده ناخوشایند که با معضلات و چالش هایی از جمله سرقت و ناامنی سفر برای مسافران همراه است.

حسین ایزدی ادامه داد:‌ ممنوعیت چادرخوابی مسافران یکی از تدابیر استاندار مازندران برای برچیده کامل این معضل در استان است که از نوروز ۱۴۰۲ در مازندران آغاز شد و با تصمیم اخیر در نوروز ۱۴۰۳ نیز کلید خواهد خورد و در طول سال ادامه خواهد اشت.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به موفقیت آمیز بودن اجرای ممنوعیت چادر خوابی در نوروز ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: به طوریکه ۵۰ درصد اهداف موردنظر برای کاستن از تعداد مسافران چادرخواب در استان مازندران در آن ایام محقق شده است.

وی با اشاره به حضور میلیونی مسافر در مازندران ادامه داد:‌ ظرفیت مراکز و تاسیسات اقامتی رسمی و غیر رسمی مازندران محدود و جوابگوی حجم زیاد مسافران نیست و بدنبال اعمال راهکارهایی برای افزایش این ظرفیت ها هستیم.

به گفته ایزدی از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص استفاده از ظرفیت اماکن اقامتی دستگاه های اجرایی استان است و برای این منظور در جلسه آتی ستاد اجرایی خدمات سفر این موضوع عنوان و دستور لازم در این خصوص به نهادها ارائه خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با به‌کارگیری از این ظرفیت اقامتی دولتی بتوانیم تعداد بیشتری از مسافران را در اماکن اقامتی با قیمت مناسب اسکان دهیم.