نمایش عمل جراحی آنژیوپلاستی مغز از قائم‌شهر در کنگره جهانی فرانسه

عمل جراحی آنژیوپلاستی و آنژیوگرافی مغز در بیمارستان ولیعصر(عج) قائم‌شهر به‌طور زنده در کنگره جهانی لینک فرانسه، نمایش داده می‌شود. دکتر هاشم هاشم‌پور رئیس بیمارستان ولیعصر(عج)  در گفتگو با خبرنگاران در خصوص کنگره لینک فرانسه، که ۲۱ خردادماه سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: این کنگره از ۲۲ سال قبل در فرانسه در بخش گروه […]

3

عمل جراحی آنژیوپلاستی و آنژیوگرافی مغز در بیمارستان ولیعصر(عج) قائم‌شهر به‌طور زنده در کنگره جهانی لینک فرانسه، نمایش داده می‌شود.

دکتر هاشم هاشم‌پور رئیس بیمارستان ولیعصر(عج)  در گفتگو با خبرنگاران در خصوص کنگره لینک فرانسه، که ۲۱ خردادماه سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: این کنگره از ۲۲ سال قبل در فرانسه در بخش گروه اعصاب و قلب شکل‌گرفته است و فوق تخصص‌های کل دنیا طی سه روز گردهم آمده و آخرین دستاوردهای تخصصی پزشکی جهان را مبادله می‌کنند که این کنگره امسال با پخش زنده جراحی مغز کشور ایران کار خود را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: به‌طورمعمول سالانه چند کشور که فاکتورهای لازم را دارا باشند در این کنگره پخش زنده دارند که بیمارستان ولیعصر(عج) به لحاظ زیرساختی و نرم‌افزاری و برخورداری از پزشک جراحی که در دنیا مطرح است، امسال در افتتاح کنگره جهانی لینک، یکی از نادرترین عمل‌های آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی مغز را به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش مهر، هاشم‌پور ویژگی‌های دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان ولیعصر را برشمرد و عنوان کرد: در مغز عروق فراوانی در مسیرهای مختلفی وجود دارند که دستگاه فوق توانایی نمایش سه‌بعدی آن‌ها را فراهم می‌کند و به‌طور اتوماتیک مسیر عبور عروق را تا رسیدن به نتیجه طی می‌کند.

وی اعتمادبه‌نفس را شرط دیگری برای پخش زنده این عمل جراحی دانست و افزود: جراحی فوق در دید یک هزار شرکت‌کننده از سراسر جهان پخش می‌شود و درواقع ما از یک شهرستان، قدرت علمی خود را برای جهانیان به رخ می‌کشیم.

رئیس بیمارستان ولیعصر قائم‌شهر، با اشاره به‌رایگان بودن عمل آنژیوپلاستی و آنژیوگرافی عروق برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در این بیمارستان، اظهار داشت: تاکنون ۲۸۸ نفر از سراسر کشور به بیمارستان ما مراجعه کرده و تحت عمل جراحی قرارگرفته‌اند و هزینه‌های چندمیلیونی و حتی چند صدمیلیونی را پرداخت نکرده‌اند.

یادآور می‌شود، نورو اینترونشن یک روش نو و تازه در دنیا است که طی آن، نیازی به باز کردن جمجمه نیست و یک فوق تخصص نورواینترونشن از طریق رگهای بازو و یا کشاله ران می‌تواند لوله‌های باریکی را وارد رگ‌ها کرده و با استفاده از تجهیزات کمک‌کننده همچون استنت، درمان خود را انجام دهد.