نقشه راه صنعت طیور استان مازندران به تصویب رسید

چهارمین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان مازندران به ریاست حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران و با حضور اعضای این کارگروه در سالن شماره یک استانداری برگزار شد. حسن خیریانپور در این کارگروه تصریح کرد: با ابلاغ راهبرد تدبیر اقتصادی توسط استاندار محترم مازندران جناب آقای حسین زادگان سعی […]

چهارمین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان مازندران به ریاست حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران و با حضور اعضای این کارگروه در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

حسن خیریانپور در این کارگروه تصریح کرد: با ابلاغ راهبرد تدبیر اقتصادی توسط استاندار محترم مازندران جناب آقای حسین زادگان سعی و تلاش داریم برای محصولات مهم و استراتژیک استان سند و نقشه راه تهیه نمائیم. یکی از محصولات مهم استان طیور می باشد که چه درخصوص تولیدات مرغ گوشتی، مرغ مادر ، جوجه یکروزه ، تخم مرغ ، مرغ اجداد و لاین ، کشتارگاههای مرغ ، زنجیره تولید، فرآوری و مشتقات مرغ و صنعت طیور می طلبید نقشه راه صنعت طیور استان مدوّن و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسانده شود که این سند توسط جهاد کشاورزی با همکاری تشکلهای مرتبط با صنعت طیور تهیه و امروز در کارگروه اقتصادی تصویب تا جهت تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: مازندران با قدمت 60 ساله بعنوان قطب صنعت طیور کشور محسوب می گردد و حدود 30 درصد تولید جوجه یک روزه و 11 درصد گوشت مرغ مورد نیاز کشور و با وجود مرکز پشتیبانی لاین بابل کنار، مازندران تنها استانی است که زنجیره کامل طیور را در کشور دارا می باشد.

وی افزود: در حال حاضر ماهانه بطور عملی حدود 11 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداریهای گوشتی استان انجام و روزانه 355 هزار قطعه مرغ زنده در مازندران تولید که از این میزان حدود 500 تن در کشتارگاههای طیور استان کشتار و مابقی بصورت زنده به خارج از استان بخصوص تهران ارسال می گردد.

حسن خیریانپور افزود: طبق آمارهای موجود میزان سرمایه گذاری ، اشتغال و تولیدات صنعت طیور استان بالغ بر 35000 میلیارد ریال و اشتغال حدود 23000 نفر را به خود اختصاص داده و مقام اول را در بین 31 استان کشور دارا می باشد.

در این جلسه همچنین درخصوص رفع مشکل صدور سند برای واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان نیز با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و شورای هماهنگی بانکهای مازندران و شرکت شهرکهای صنعتی اتخاد تصمیم شد بعلاوه برای حضور مؤثر و پر محتوای حوزه اقتصادی استان مازندران در نمایشگاه کشوری دستاوردهای انقلاب اسلامی و کارنامه چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در محل باغ موزه دفاع مقدس استان تهران نیز هماهنگی لازم صورت پذیرفت.