نقشه جدید برای توسعه صادرات ایران

رییس سازمان توسعه تجارت کشور در مراسم قدردانی از ۳۳ صادر کننده برتر استانی در ساری با اشاره به ترسیم نقشه راه برای توسعه صادرات کشور، گفت: در این نقشه راه، تامین مواد اولیه، راه‌های توسعه صادرات و تقاضا‌های بازار هدف گنجانده شده است. علیرضا پیمان پاک با اشاره به اینکه در برخی از کشور‌ها […]

رییس سازمان توسعه تجارت کشور در مراسم قدردانی از ۳۳ صادر کننده برتر استانی در ساری با اشاره به ترسیم نقشه راه برای توسعه صادرات کشور، گفت: در این نقشه راه، تامین مواد اولیه، راه‌های توسعه صادرات و تقاضا‌های بازار هدف گنجانده شده است.

علیرضا پیمان پاک با اشاره به اینکه در برخی از کشور‌ها از جمله روسیه شبکه‌های بانکی راه اندازی شده است، افزود: قراره است این شبکه بانکی در دیگر کشور‌های بازار هدف ایران توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، او با بیان اینکه کارگروهی برای تغییر مقررات و ضوابط ارزی و تجاری راه اندازی شده است، گفت: با راه اندازی این کارگروه بدنبال توسعه تجارت و صادرات هستیم.

پیمان پاک ادامه داد: صادرات محصولات کشورمان به روسیه امسال از ۵۰۰ میلیون دلار به هفتصد میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران هم در این نشست با اشاره به اینکه مشکلات اساسی و دیرینه در صادرات محصولات صنعتی وجود دارد، گفت: تاکنون هدفی برای رفع موانع صادرکنندگان در سطح کشور ترسیم نشده است.

شافعی بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های حوزه تولید، نیروی انسانی و صادرات در سطح کشور تاکید کرد و افزود: با روی کار آمدن دولت جدید امید‌های فراوانی در سطح کشور بوجود آمده که باید این امید‌ها به هدف اصلی که توسعه صادرات است ختم شود.

استاندار مازندران نیز در مراسم قدردانی از ۳۳ صادر کننده برتر استانی با بیان اینکه رفع موانع صادراتی از مهمترین برنامه‌های دولت است، گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه اقتصاد کشورمان موجب مشکلات فراوانی برای صادرکنندگان و تولید کنندگان شده است.

حسینی پور با اشاره به اینکه هیچ امری در کشور مهمتر از بحث صادرات نیست چرا که صادرکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند، افزود: در امر صادرات بسیاری از قوانین دست و پا گیر صادرکنندگان را اصلاح کردیم.

او با بیان اینکه بنادر فعال استان آمادگی کامل برای صادرات محصولات را دارند گفت: از این پس صادرکنندگان در بروکراسی‌های اداری معطل نمی‌شوند و این وظیفه ما هست که این بروکراسی‌های اداری را رفع کنیم.
 
حسینی پور به برگزاری جلساتی با سفرای کشور‌های اوراسیا و استانداران شمالی اشاره کرد و افزود: در این جلسه به سفرا تکلیف شده که در خصوص روان سازی صادرات اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار مازندران گفت: بدنبال این هستیم با تشکیل کارگروه رفع موانع صادرات در سطح استان مشکلات و موانع صادراتی را از میان برداریم.

او افزود: برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی استان باید حمایت‌های ویژه را از بخش خصوصی و صادرات انجام دهیم.