نظر ناطق نوری درباره کاهش قیمت نفت

حرف آنلاین: مشاور عالی وزیر نفت افت قیمت نفت را حاصل خباثت کشورهای عربی برشمرد و گفت: فروش نفت خام با ارتقای فرآورده‌های نفتی باید کاهش یابد. احمد ناطق‌نوری  در مورد وضعیت رکود قیمت نفت و بازار نابسامان آن در ایران اظهار کرد: مسئولان وزارت نفت در این راستا تلاش‌های زیادی دارند. وی افزود: حتی […]

حرف آنلاین:

مشاور عالی وزیر نفت افت قیمت نفت را حاصل خباثت کشورهای عربی برشمرد و گفت: فروش نفت خام با ارتقای فرآورده‌های نفتی باید کاهش یابد.

خبرگزاری فارس: ناطق‌نوری: فروش نفت خام با ارتقای فرآورده‌های نفتی باید کاهش یابد

احمد ناطق‌نوری  در مورد وضعیت رکود قیمت نفت و بازار نابسامان آن در ایران اظهار کرد: مسئولان وزارت نفت در این راستا تلاش‌های زیادی دارند.

وی افزود: حتی بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت صحبت‌های زیادی در این بین داشته و شرایط موردنظر را هم مطرح کرده است.

این مسئول افت قیمت نفت را حاصل خباثت کشورهای عربی دانست و تصریح کرد: عرب‌ها امروزه تولید نفت خود را بالا بردند، به همین دلیل قیمت نفت هم برای‌ آنها مهم نیست.

ناطق نوری با اعلام اینکه این کشورها می‌خواهند کاری کنند تا بتوانند ایران را به زانو در بیاورند، خاطرنشان کرد: وزیر نفت کشورمان از وزرای توانمند و مجرب دولت بوده و مدیری است که شرایط موجود را به طور کامل می‌سنجد.

مشاور عالی وزیر نفت با اشاره به تدابیر لازم در مقابل حرکت کشورهای عربی در فروش نفت گفت: هم‌اکنون چاه‌های داخلی‌مان را بستیم و از حوضچه‌های مشترک برداشت داریم.

وی با تاکید بر اینکه امروزه باید از فرآورده‌های بیشتری در کشور استفاده کنیم، اظهار کرد: لازم است تا صنعت فرآورده‌های نفتی را پیشرفت و ارتقا دهیم تا دیگر نیاز به فروش نفت خام نداشته باشیم.

وی در پاسخ به دیگر سئوال مبنی بر قانون بودجه سال 94 و وابستگی کشورمان به درآمد حاصل از فروش نفت یادآور شد: نمایندگان مجلس در زمینه بودجه 94 تصمیم‌های لازم را اتخاذ می‌کنند، در حالی که هم‌اکنون هنوز نمایندگان مجلس به ریز موارد بودجه نرسیدند و فعلا این قانون در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است.

ناطق‌نوری گفت: با خروج قانون بودجه 94 از کمیسیون تلفیق، باید مشاهده کرد که نمایندگان چه تدبیری دارند با توجه به اینکه زیاد نمی‌توان در موارد اولیه تغییر ایجاد کرد./فارس