نامه نگاری نمایندگان برای مشکلات مازندران!

گزارش- زهرا اشکیود:  نمایندگان استان مازندران برای حل برخی از مشکلات مازندران طی چهار نامه به معاون اول رئیس جمهور به بررسی مشکلات در زمینه گردشگری، پوشش بتونی پایاب سدها، کاهش باند حریم راه‌ها و تاکید بر خرید توافقی برنج پرداختند. به گفته ولی الله نانواکناری سخنگوی مجمع نمایندگان استان در پی درخواست و مکاتبه […]

1-1

گزارش- زهرا اشکیود:  نمایندگان استان مازندران برای حل برخی از مشکلات مازندران طی چهار نامه به معاون اول رئیس جمهور به بررسی مشکلات در زمینه گردشگری، پوشش بتونی پایاب سدها، کاهش باند حریم راه‌ها و تاکید بر خرید توافقی برنج پرداختند.

به گفته ولی الله نانواکناری سخنگوی مجمع نمایندگان استان در پی درخواست و مکاتبه استاندار مازندران اعضای این مجمع طی نامه‌هایی جداگانه از وزرا و معاونان رئیس جمهور خواستند برای مسائل مطروحه ضمن سیاستگذاری و  برنامه ریزی ردیف اعتباری در نظر بگیرند.

سخنگوی مجمع نمایندگان با اعلام اینکه این پیشنهادات در راستای بهبود و تقویت زیر ساخت‌های استان مازندران انجام می‌شود خاطر نشان کرد: مجمع نمایندگان در سال 97 مانند سال جاری با استفاده از ظرفیت‌های نظارتی و پارلمانی از طریق نشست‌های تعاملی با دولت پیگیر مسائل کلان استان خواهد بود.

عبدالله رضییان رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در گفت و گو با حرف مازندران، در این درباره اظهار کرد: از آنجایی که خرید برنج با قیمت توافقی انجام نمی‌شود و با توافق کشاورز قیمت گذاری نشده زیرا قیمت وزارت جهاد کشاورزی و بازار با یک دیگر متفاوت بوده و این قیمت‌ها مناسب برای کشاورزان نیست و در حالی که باید میان کساورزان و بازار توافق ایجاد شود.

رضییان افزود: در برخی موارد از کشاورزان درخواست می‌شود که برنج خود را تحویل دهند اما هنگامی که قیمت برای کشاورز مناسب نباشد آنان برنج خود را در اختیار بازار قرار نمی‌دهند.

وی در زمینه حریم راه‌ها، تصریح کرد: از آنجایی که در استان مازندران قیمت زمین زیاد است تقاضا شد تا حریم راهها کاهش یابد چراکه در برخی مناطق ده الی ۱۵ متر تعیین شد بنابراین تقاضا کردیم که این حریم کاهش یابد تا مشکلی در ساخت و ساز ایجاد نشود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در زمینه گردشگری نیز عنوان کرد: از معاون اول رئیس جمهور تقاضا شد تا به گردشگری استان مازندران کمک شود تا تعداد زیاد گردشگر که وارد استان می‌شوند از مسافران نوروزی حمایت شود و به این دستگاههای مرتبط با گردشگری مساعدت شود تا مردم کمتر دچار مشکل شوند.

این مسئول همچنین درباره پایاب سدهای بتنی در استان مازندران، گفت: در استان مازندران چندین سد ساخته شد در حالی که فقط ساخت سد مشکل را حل نمی‌کند بلکه انتقال آب برای بخش کشاورزی و شرب نیز باید انجام شود که در این زمینه برای بخش کشاورزی باید کانال‌های بتنی برای انتقال آب تعبیه شود تا آب با سرعت و اتلاف کمتر در دسترس کشاورز قرار گیرد که متاسفانه در این زمینه نارسایی وجود دارد.

وی یادآور شد: سد البرز و آیت الله صالحی مازندرانی چندین سال ساخته شد اما آب آن در اختیار بخش کشاورزی مردم جویبار و سایر مناطق مد نظر قرار نگرفته که برای کانال انتقال آب آن اعتباری تعیین نشد که این دغدغه تمامی نمایندگان بود زیرا در تمامی حوزه‌ها سد ساخته شد اما اقدامی برای استفاده از آب انجام نشد بنابراین از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو تقاضای اعتبار برای پوشش بتنی انتقال آب درخواست شد تا کشاورزان از این سدها استفاده کنند.