مطالعات آمايش سرزميني مازندران بازنگري مي‌شود

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مازندران  در نشستي خبري به مناسبت روز جهاني آمار و برنامه‌ريزي با اشاره به اينكه موضوع آمار و برنامه‌ريزي در كشور بايد جدي گرفته شود اظهار داشت: مهمترین ایده ال هر جامعه توسعه و.پیشرفت هست و از طریق برنامه ریزی صورت می.گیرد. به گزارش حرف، مفید غلامی راد با اشاره […]

2

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مازندران  در نشستي خبري به مناسبت روز جهاني آمار و برنامه‌ريزي با اشاره به اينكه موضوع آمار و برنامه‌ريزي در كشور بايد جدي گرفته شود اظهار داشت: مهمترین ایده ال هر جامعه توسعه و.پیشرفت هست و از طریق برنامه ریزی صورت می.گیرد.

به گزارش حرف، مفید غلامی راد با اشاره به اينكه مطالعات آمايش سرزميني مازندران بازنگري مي‌شود، افزود: با تمركز جدي بر جذب بودجه اعتبارات سال 96 عمده اعتبارات جذب شده است و در توزيع اعتبارات، تاكيد بر توزيع متوازن اعتبارات در شهرها بوده است.

وی افزود: طبق اخرین سرشماری سال 95 حدود سه میلیون و 285 نفر جمعیت دراستان برآورد و  یک.میلیون و 400 مازندرانی در تهران ساکن می باشند .

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مازندران  با اشاره به اینکه نسبت جمعيت شهري به روستايي در مازندران 58 به 42 درصد است اظهار داشت : نرخ رشد جمعیت در سال 95 ، 1.33 درصد و تراکم جمعیت 138 نفر در کیلومتر مربع می باشد که با توجه به میانگین تراکم کشور که 50 نفر است نشان می دهد که تراکم بالایی داریم. وی یادآور شد : پرتراکم ترین شهر در مازندران قائم شهر و کم تراکم.ترین سوادکوه است .

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مازندران با اشاره به اينكه شاخص اميد به زندگي در مردان 73 سال و زنان 77 سال است تصريح كرد: ميزان باروري در مازندران  در دوره 86 الی 90 كه مورد تاكيد مسئولان بوده بالغ بر 1.4 نفر براي هر خانوار بوده و اكنون به 1.5 نفر براي هر خانوار رسيده است.

غلامي‌راد با بيان اينكه نرخ بيكاري مازندران طبق آمار سال 96 بالغ بر 10 درصد است، افزود: اين در حالي است كه شاخص نرخ بيكاري در كشور بيش از 12.4 درصد است. که از این میان سهم.شاغلان بخش کشاروزی 19 درصد، صنعت 28.5 درصد و خدمات 52 درصد می باشد . وی خاطرنشان کرد : نرخ باسوادی در سال گذشته، 88.7 درصد و تقریبا با سطح.ملی برابر است.

وي با اعلام اينكه سرانه بهداشت شهري به‌ازاي هزار 10 هزار نفر جمعيت در استان نيم درصد و برابر با سطح ملي است گفت: متاسفانه شعار برنامه و آمايش داده ولي در مرحله اجرا توجه‌اي به مباحث آمايشي نداريم و با نگاه برنامه‌اي بايد فعاليت‌هاي خود را ساماندهي كنيم.وي با اعلام اينكه تامين طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي در ديگر برنامه‌هاي اساسي استان بوده است گفت: تقويت و پيگيري پروژه‌هاي استاني را در ستاد اقتصاد مقاومتي كشور پيگيري مي‌كنيم.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مازندران با اشاره به اينكه واگذاري طرح‌هاي نيمه تمام از رويكردهاي امسال سازمان است، افزود: 79 پروژه نيمه‌تمام را در فاز نخست به بخش خصوصي جهت افتتاح واگذار كرديم.

وي با بيان اينكه آزاد راه غرب مازندران تحت عنوان چالوس – رامسر جهت روان‌سازي ترافيك غرب استان اجرايي مي‌شود گفت: به دنبال تكميل اقدامات مربوط به سفر دولت هستيم.غلامي‌راد با اشاره به اينكه نحوه نظارت بر پروژه‌ها بيشتر مي‌شود افزود: کاهش پروژه های امانی و پیمانی شدن ان رویکرد دیگر بود که انجام شد. وي با بيان اينكه به دنبال تعريف برنامه فناوري استان براي توسعه مازندران هستيم گفت: به دنبال تقويت پارك‌هاي علمي و فناوري و استارت آپ‌ها براي ايجاد اشتغال جوانان هستيم.

وی با اشاره به تصمیم گیری منطقه آزاد افزود : سه جلسه سنگین  و با حضور سه کارشناس مسلط برای تصمیم.گیری منطقه ازاد در شورای برنامه ریزی.بعنوان دستگاه کارشناسی وسط میدلن بودیم ولی پس از جلسه شورای برنامه ریزی وارد حاشیه های خبری نشدیم.رای قاطع مدیران شورای برنامه ریزی بندر امیراباد برای منطقه ازاد بود. نگاه جزیره ای به این موضوع نداریم و.بحث توسعه استان مطرح است. بعنوان.نماینده دولت تصمیم گرفنه شده و در سطح.ملی در حال پیگیری است و ما در این مورد اعتقاد به کار کارشناسی داریم.

غلامی راد  تصریح کرد : 1097 میلیارد تمام اعتبار به 115 دستگاه ابلاغ شده که از این مقدار 308 میلیارد استانی،40 میلیارد نفت، 238 میلیارد تبصره 18 قانون بودجه، طرح های ویژه 139 میلیارد، پنج هزار میلیارد هم اخیرا ابلاغ شده که این به غیر از اعتبارات اخیر سیل زدگان می باشد. لازم به ذکر می باشد که در بند الف تبصره 18 برای اشتغال فراگیر حدود 20.میلیلرد تومان ابلاغ شده است . همچنین 900 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور قول دادند که تخصیص داده و کامل شود.