مرگ 64 نفر ناشی از حوادث کار در هشت ماه

مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران گفت :در هشت ماهه سالجاری 64نفر(همگی مرد) بر اثر حوادث كار در استان جان خود را از دست دادند كه این رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 9 (نه )درصد کاهش داشت. به گزارش حرف به نقل از روابط عمومي پزشكي قانوني مازندران ،دكتر علي عباسي تصريح […]

6
مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران گفت :در هشت ماهه سالجاری 64نفر(همگی مرد) بر اثر حوادث كار در استان جان خود را از دست دادند كه این رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 9 (نه )درصد کاهش داشت.
به گزارش حرف به نقل از روابط عمومي پزشكي قانوني مازندران ،دكتر علي عباسي تصريح كرد :بر اساس آمارهاي مراکز پزشكي قانوني استان در هشت ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان ساري با 10 ، آمل با 9 و تنکابن با 8 مورد بیشترین و شهرهای با و شهرهاي سوادکوه ،نکا و جویبار و گلوگاه هر كدام با يك مورد فوتي ،‌ كمترين موارد مرگ ناشي از حوادث كار را داشتند.
وي تصریح کرد: بر اساس اين گزارش عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندي با 26 نفر ، برق گرفتگی با 25 ، اصابت جسم سخت با 7 و سایر موارد با 6 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.
مرداد ماه بیشترین فوتی
بر اساس تفکیک ماه مرداد با 16 ، مهر با 12 ، تیر با 9 مورد بیشترین و فروردین با 5 مورد کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید.
تفکیک سن متوفی
سنین 31 تا 40 سال با 17مورد بیشترین فوتی و کمتر از 20 سال با 5 فوتی کمترین آمار را داشتند.
وضعیت تاهل و ملیت
عباسی با بیان اینکه از تعداد 64مورد فوتی 53 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: همچنین از 64 فوت شدگان حوادث کار در هشت ماه سالجاری 4 نفر دارای ملیت غیر ایرانی هستند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اينكه بيشترين حوادث ناشي از كار در بخش ساختمان ميباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ايمني در كار ، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رساني و عبرت از حوادثي كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار دانست.