مرگ 47 مازندرانی بر اثر مسمومیت با قرص برنج

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: در شش ماهه سالجاری 47 نفر بر اثر مسموميت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشت. به گزارش حرف، دکتر علی عباسی افزود: از كل فوتی های مسمومیت با قرص برنج در […]

82835688-72187495
مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: در شش ماهه سالجاری 47 نفر بر اثر مسموميت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشت.
به گزارش حرف، دکتر علی عباسی افزود: از كل فوتی های مسمومیت با قرص برنج در شش ماهه سالجاری در استان 27 نفر مرد و ما بقی زن هستند.بر اساس گزارش مراکز پزشکی قانونی استان، در اين مدت شهرستان هاي بابل با 9 ، ساری ، آمل هر کدام با 8 فوتی بیشترین و شهرهای نور، فریدونکنار و محمودآباد هر کدام با یک مورد کمترین فوتی آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: بر اساس این گزارش مرداد با 12 ، شهریور با 10 ، تیر با 8 فوتی در آن گزارش شده است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: بر اساس این گزارش 79 درصد متاهل و ما بقی مجرد هستند
دکتر علی عباسی افزود: سنین 21 تا 30 سال با 14 مورد بیشترین فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.
این مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: هر چند طي سال هاي گذشته و طبق آمارهاي موجود شاهد كاهش تلفات قرص برنج در استان بوديم اما میتوان با اعمال تدابير ويژه و سختگيرانه تر براي جلوگيري از ورود غيرقانوني قرص برنج به كشور و ممنوعيت فروش ، آن را دو چندان مي كند.