یادبود آیت الله کوهستانی در بهشهر با حضور حجت الاسلام دانشمند؛

مراسم پنجاهمین سالگرد عارف کوهستان برگزار شد

حرف آنلاین: مراسم پنجاهمین سالگرد آیت الله شیخ محمد کوهستانی ازعلمای برجسته و سالک مازندرانی در بهشهر برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی دانشمند استاد حوزه و دانشگاه ظهر پنجشنبه در مراسم‌پنجاهمین سالگرد آیت الله شیخ محمد کوهستانی از وی به عنوان فقیهی بزرگ و ارزشمند یاد کرد و گفت: این عارف سالک شیرازه تربیتی دینی و تربیتی خود را از پدر و مادر بزرگوار و سپس از عالمان دیگر کسب کردند.

وی با عنوان اینکه ریشه کار آیت الله کوهستانی از خانواده مهیا شد تا در باغستان امام صادق (ع) میوه دهد، افزود: آیت الله کوهستانی نسبت به والدین تجلیل داشتند و در کنار تربیت والدین، تجلیل و تکریم والدین بود که تبدیل آیت الله کوهستانی شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: آیت الله کوهستانی از بهترین اساتید کسب فیض کرد اما به دلیل گریه‌های مادر و برای عمل به وظیفه و عمل به آنچه آموخت از نجف به زادگاهش بازگشت.

آیت الله محمد کوهستانی مشهور به آقاجان از علمای برجسته شرق مازندران بود که سال ۱۲۶۷ هجری شمسی در روستای کوهستان از توابع بخش مرکزی بهشهر چشم به جهان گشود. این عالم ربانی از دوران کودکی در فراگیری دانش و علوم دینی تبحر خاص داشت.

آیت‌الله کوهستانی هشتم اردیبهشت ۱۳۵۱ به علت بیماری، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و پیکر پاکش پس از تشییع باشکوه در روستای کوهستان و شهرستان بهشهر، بنا به وصیت به مشهد مقدس منتقل و در جوار بارگاه امام رضا (ع) در «دارالسیاده» به خاک سپرده شد./مهر