مراسم بزرگداشت روز ملی پارالمپیک برگزار شد

بزرگداشت روز ملی پارالمپیک با حضور حسین‌زادگان معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران ، طوسی مدیر کل امور اجتماعی استانداری، دکتر سید سعید آرام مدیر کل بهزیستی، حسین زادگان مدیر کل ورزش و جوانان، قاسمی رئیس آموزش و پرورش استثنائی مازندران، رضایی فرماندار ساری، مهندس قلندری معاون امور توانبخشی بهزیستی استان و جمع […]

NewsImage70521876IMG_3738

بزرگداشت روز ملی پارالمپیک با حضور حسین‌زادگان معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران ، طوسی مدیر کل امور اجتماعی استانداری، دکتر سید سعید آرام مدیر کل بهزیستی، حسین زادگان مدیر کل ورزش و جوانان، قاسمی رئیس آموزش و پرورش استثنائی مازندران، رضایی فرماندار ساری، مهندس قلندری معاون امور توانبخشی بهزیستی استان و جمع کثیری از جامعه معلولین مازندران و قهرمانان رقابت های پاراسیایی برگزار شد.

دکتر آرام در ابتدای این مراسم با اشاره به مظلومیت جامعه معلولین و لزوم توجه ویژه به این قشر از مردم  گفت : متاسفانه نه تنها نیازهای معلولین در سیاستگزاری ها و برنامه‌ریزی ها دیده نمی‌شود، بلکه در روزهایی که به نام آنها و بیانگر مظلومیت آنهاست نیز  نادیده گرفته می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی مازندران افزود : امیدوارم شاهد روزی باشیم که تنها دغدغه معلولین نقص عضوشان باشد و با رفع تمامی محرومیت های اجتماعی شاهد حضور آنها بعنوان یک شهروند عادی باشیم که حق و امکان استفاده از تمامی امکانات و بهره‌مندی از فرصت های برابر در جامعه را داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش در حوزه توانبخشی معلولین خاطرنشان کرد : ورزش بعنوان وسیله الحاق معلولین به جامعه و ایجاد عزت نفس، اعتماد به نفس و تمرینی برای زندگی اجتماعی معلولین، زمینه ساز بروز توانمندی ها و ایجاد شرایط برابر در استفاده از فرصت ها و ایجاد نشاط اجتماعی میباشد .

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به تشکیل کمیته پارالمپیک در کنار کمیته المپیک با هدف توسعه فرصت های برابر و دستیابی به اعتلای ورزش قهرمانی برای تمامی اقشار جامعه تصریح کرد : ورزش جانبازان و معلولان با بیش از ۱۵ رشته مختلف ورزشی با شعار نمایش اراده، جرعت مندی و برابری برای معلولین فعالیت می‌کند.

دکتر آرام با بیان اینکه از میان ۵۵۰۰ ورزشکار جسمی حرکتی، ۵۰ نفر عضو تیم های ملی هستند، افزود : در مسابقات پاراسیایی اخیر یازده ورزشکار مازندرانی موفق به کسب ۶ مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز شدند که گویای توان بالا و ظرفیت عظیم ورزش معلولین در استان است. در پایان این مراسم از ورزشکاران، قهرمانان و افتخار آفرینان ورزش معلولین و جانبازان تقدیر بعمل آمد.