مدیر بنیاد تعاون زندانیان خبر داد :آموزش فنی 3هزار زندانی در مازندران

مدیربنیاد تعاون زندانیان استان مازندران با اشاره به آموزش مددجویان در زندان ها اظهار داشت : طی سال گذشته حدود 200 هزار نفر در کشور و بیش از 3 هزار نفر در مازندران در کارگاههای بنیاد تعاون زندانیان آموزش دیدند .

سید جواد هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار حرف آنلاین در ساری، با اشاره به اینکه بنیاد تعاون زندانیان  موسسه ای عام المنفعه است، تصریح کرد : بنیاد تعاون زندانیان استان مازندران بعنوان نمایندگی و زیر نظر بنیاد تعاون زندان های کشور اداره می شود که هیات مدیره بنیاد تعاون زندانیان کشور توسط آیت الله رئیسی ریاست مجمع منصوب می شوند.

وی در ادامه افزود: بنیاد تعاون زندانیان مازندران بعنوان یک سمن اقتصادی است که جهت ایجاد اشتغال ، حرفه آموزی و توانمندسازی جامعه هدف آن مشغول به فعالیت می باشد . مدیربنیاد تعاون زندانیان استان مازندران  با اشاره به تاریخچه این بنیاد یادآور شد: سابقه فعالیت این مجموعه در قبل از انقلاب به دهه 1330 برمی گردد که در آن زمان هیات دولت تشکیلات اقتصادی تحت عنوان کارخانجات زندان را راه اندازی کرد که زندانیان در آنجا مشغول به کار می شدند . بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ابتدا این تشکیلات به عنوان بنگاه تعاون و حرفه آموزی زندانیان زیر نظر سازمان زندانها ادامه کار داد و سپس مستقل شد و بعنوان بنیاد تعاون زندانیان کشور  زیر نظر هیات مدیره اداره می شود که در هر استان یک نماینده دارد.

هاشمیان با اشاره به فعالیت‌های بنیاد تعاون زندانیان خاطرنشان کرد: بنیاد تعاون زندانیان مازندران در همه زندان ها حضور فعال داشته و  از جمله کارهای اقتصادی آن می توان به ایجاد اشتغال، حرفه آموزی و برگزاری کلاس های آموزشی در 200رشته اشاره کرد . وی در ادامه افزود : مددجویانی که در پایان آموزش این رشته ها مدرک فنی و حرفه ای دریافت می کنند بعد از آزادی جهت ایجاد اشتغال به انها وام با بهره پایین تعلق می گیرد که این اشتغالزایی موجب شده است تا امار برگشت مددجویان به زندان کاهش پیدا  کند .

مدیربنیاد تعاون زندانیان استان مازندران با اشاره به کارگاههای فعال در زندانها اظهارداشت : کارگاههایی از قبیل صنایع دستی خیاطی ،فنی، فرش بافی و تابلو فرش داریم که مددجویان علاقمند در این کارگاهها مشغول به کار می شوند و حقوق دریافت می کنند که حداقل حقوق ما 55 درصد قانون کار می باشد .

هاشمیان در ادامه خاطرنشان کرد : تامین مواد اولیه موردنیاز این کارگاهها با بنیاد تعاون زندانیان است که از طریق فروشگاههای داخل زندان در اختیار مددجویان قرار می گیرد . مدیربنیاد تعاون زندانیان استان مازندران با اشاره به رویکرد جدید قوه‌قضاییه تصریح کرد : با توجه به نگاه ویژه  ریاست قوه قضاییه رویکرد جدید اتخاذ شده است مبنی بر اینکه  بتوانیم  کاری کنیم که 50 درصد جمعیت محکومین  مشغول به کار شوند که در نهایت بتوانیم با اشتغالزایی  باعث جلوگیری از بروز جرایم و آسیب‌های اجتماعی و کاهش بازگشت مددجویان به زندان شویم.

وی با اشاره به فعالیت کارگاه بزرگ خیاطی در ندامتگاه مرکزی مواد مخدر مازندران در ساری اظهار داشت :  همه نوع لباس  و گانهای بیمارستانی و ماسک در این کارگاه تولید می شود  که یکی از مزیت های این کارگاهها این است که محصولات با کیفیت بالا و قیمت بسیار پایین تولید می شوند .