محور سوادکوه در اولویت پروژههای زیرساختی کشور
پلسفید – خبرنگار حرف: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل نقل کشور در بازدید از محور سوادکوه گفت: این محور در اولویت پروژه های زیرساختی دولت قرار دارد.خیرالله خادمی در بازدید محور سوادکوه جهت بررسی مشکلات و معضلات روگذر درون شهری پل سفید، تقاطع آزادمهر و منطقه سرخکلا زیراب با حضور ادیانی نماینده […]
پلسفید – خبرنگار حرف: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل نقل کشور در بازدید از محور سوادکوه گفت: این محور در اولویت پروژه های زیرساختی دولت قرار دارد.خیرالله خادمی در بازدید محور سوادکوه جهت بررسی مشکلات و معضلات روگذر درون شهری پل سفید، تقاطع آزادمهر و منطقه سرخکلا زیراب با حضور ادیانی نماینده حوزه انتخابیه ،توحیدی مقدم فرماندار شهرستان ،شهرداران پل سفید و زیراب و اعضای شورای شهر، با اشاره به اینکه محورهای منتهی به شمال کشور با توجه به اهمیت آن جز اولویت های راه و شهرسازی می باشد، افزود:کلیات طرح های زیرساختی استان مورد بررسی قرار گرفت، تصمیماتی در این زمینه اخذ شده و در بحث های کلان زیرساختی برنامه ریزی های لازم انجام شده و در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد:با توجه به کمبود منابع مالی در دوره های قبل مبلغ هزار میلیارد تومان برای محورهای شمالی اختصاص داده شد که این امر نشان دهنده این است دولت یازدهم و دوازدهم یک طراحی و نیازمندی خاصی را برای گلوگاه های شمالی در نظر گرفته است ،کل اعتبارات زیر ساختی کشور حدود چهار هزار میلیارد تومان می باشد و تخصیص هزار میلیارد برای یک منطقه جغرافیایی عدد قابل توجهی است،هفت محور شمالی از اولویت های این طرح و برنامه بوده ،محور سوادکوه به عنوان کریدور شمال –جنوب ،پوشش دادن مرکز استان،محورموصلاتی برای استان گلستان دراولویت اول قرار دارد،در سال گذشته بالغ بر 120 میلیارد تومان در محور فیروزکوه ،مبلغ80میلیارد تومان تنکابن –قزوین ،محورقزوین -رشت در دوسال گذشته مبلغ 150میلیارد و هراز بیش از 100 میلیارد هزینه شده است.
خادمی با اشاره به اینکه سال گذشته با پیگیری نمایندگان و دستور وزیر چند گلوگاه بازگشایی شد، افزود: امسال نیز از 200میلیارد تومان اعتبار ملی 20میلیارد تومان به محور فیروزکوه تخصیص داده شد، از طرح های امسال خرید املاک برای تعریض جاده، عبور از مناطق شهری و طرح رودخانه می باشد،شهرهای مازندران به دلیل پیوستگی و نزدیک به هم بودن مانند یک کلان شهر بزرگ است که باید به زیبایی طرح ها توجه داشت.
وی با تاکید بر اینکه طرح چهار خطه شدن روگذر درون شهری پل سفید باید با ظرافت انجام شود، افزود: زمان اجرای طرح دوساله می باشد و بعد از تعطیلات نوروز97 اجرای طرح پل هم سطح آغاز می شود، در محدوده شهر پل سفید باند رفت و برگشت باید داشته باشیم و چهار خطه باشد.
وی با اشاره به اینکه طرح و برنامه ما مخالف طرح شهردار بوده ودر نهایت با طرح شهردارموافقت شده افزود: مشاوران به زیبایی شهر توجه داشته باشند واز تیرهای پیش ساخته استفاده نکنند ،با توجه به مسکونی بودن منطقه با خرید حداقل املاک و مستغلات کار صورت پذیرد ،اگر مبنا آن است پل داخل شهر پا برجا باشد به گونه ای پل جدید در کنارش ساخته شود که کف شهر مشخص باشد و پل سفید تبدیل به شهری زیرپل نشود.
وی خواستار برگزاری جلسات شهرستانی و استانی در مورد بررسی تقاطع پلیس راه آزاد مهر و اجرای نتیجه جلسات و راهکار پیشنهادی در مدت زمان کوتاه شد
خادمی در پایان با تاکید براینکه پول خانه های تخریب شده و املاک خریداری شده در شهر زیراب پرداخت شود و مابقی املاک خریداری نشده تا تامین اعتبار خریده نشود، افزود: خط انتقال لوله های انشعاب آب که در طرح زیر جاده قرار گرفته به کنار جاده متنقل شده و با همکاری و تفاهم سازمان آب و فاضلاب و راه شهرسازی این مشکل حل گردد .
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0