محورهای ۱۰گانه طرح تحقیق‌وتفحص از آموزش‌وپرورش مازندران

  عضو مجمع نمایندگان مازندران از تدوین طرح تحقیق و تفحص از اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران و رسیدگی به آن با حضور وزیر مربوطه در جلسه کمیسیون آموزش مجلس خبر داد.سید علی ادیانی با اعلام خبر تدوین طرح تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش استان مازندران و بررسی آن با حضور […]

 

عضو مجمع نمایندگان مازندران از تدوین طرح تحقیق و تفحص از اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران و رسیدگی به آن با حضور وزیر مربوطه در جلسه کمیسیون آموزش مجلس خبر داد.سید علی ادیانی با اعلام خبر تدوین طرح تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش استان مازندران و بررسی آن با حضور محمدجواد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست پیش روی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: در ارزیابی عمکلرد اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران ضعف عملکردی این اداره مشهود بود که برای شفافیت فضای آموزشی، برابر قانون اساسی طرح تحقیق و تفحص را در 10 محور طرح تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردم.نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با برشمردن برخی از محورهای طرح تحقیق و تفحص، عنوان کرد: این طرح با محورهای نامناسب بودن وضعیت آموزشی استان، نحوه فعالیت، عملکرد و نظارت به شرکت‌های تعاونی فرهنگیان اعم از شرکت تعاونی مصرف و تعاونی مسکن و همچنین نحوه تشخیص و تعیین منابع درآمدی برای اداره کل آموزش و پرورش در سطح ستادی و شهرستان‌های استان  به جریان افتاده است. وی در گفت‌وگو با خانه ملت ، نحوه واگذاری زمین‌ها و برخی از مستقلات آموزش و پروش به برخی از اشخاص و دستگاه‌‎ها و معیارهای عزل و نصب‌ها در اداره کل آموزش و پرورش استان را دو محور بعدی تحقیق و تفحص مذکور برشمرد.نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون زمانی که این طرح به هیأت رئیسه مجلس وصول شد، طرح مذکور به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع و پس از آن کمیسیون طی نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش محورهای 10 گانه طرح را به استحضار اداره کل استان مازندران رساند.ادیانی ادامه داد: پاسخ‌هایی که برابر قانون از سوی اداره کل آموزش و پرورش در پاسخ به محورهای طرح تحقیق و تفحص دریافت کردم، خودمحوری برای تحقیق و تفحص است و این پاسخ‌ها به قدری ضعیف، غیرکارشناسی، غیرحرفه‌ای و بی‌ربط بود که بیانگر این است کسانی که چنین پاسخی را تدوین کردند باید یک دوره آموزشی ضمن خدمت برای فهم و پاسخگویی درست به مطالب بگذرانند.عضو مجمع نمایندگان استان مازندران اظهار امیدواری کرد که وزیر آموزش و پرورش در نشست پیش روی کمیسیون آموزش و تحقیقات بتواند پاسخ اقناع‌کننده‌ای برای طرح تحقیق و تفحص بیان کند.