مجلس برای حمایت از پلیس وارد عمل می‌شود 

عضو هيئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از پلیس برای برخورد قاطع با عوامل بروز ناامنی در کشور تاکید کرد و گفت: مجلس برای تقویت و حمایت از پلیس وارد عمل می شود.  “کریمی فیروزجایی” در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت عمومی باید مورد حمایت همه […]

عضو هيئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از پلیس برای برخورد قاطع با عوامل بروز ناامنی در کشور تاکید کرد و گفت: مجلس برای تقویت و حمایت از پلیس وارد عمل می شود. 

“کریمی فیروزجایی” در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت عمومی باید مورد حمایت همه جانبه باشد.

نماینده مردم بابل با اشاره به حوادث اخیر در برخی شهرهای ایران که منجر به شهادت عوامل خدوم پلیس شد، افزود: گستاخی عوامل ناامنی و نادیده انگاشتن مقررات از سوی آنها نیازمند برخورد شدیدتر پلیس و دستگاه قضائی است.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اشاره به کمبود قانون در حمایت از پلیس خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا در اولین فرصت با تصویب قانون جامع از کارکنان انتظامی به عنوان حافظان نظم و امنیت عمومی حمایت کند.
وی افزود: با دستور دکتر قالیباف اقدامات اولیه برای تدوین قانون قاطع و همه جانبه در این رابطه آغاز شده است.

این مسئول پارلمانی اظهار کرد: با پشتیبانی مجلس و ارکان نظام از عملکرد پلیس، امنیت عمومی در جامعه تقویت خواهد شد.
عضو خانه ملت با تاکید بر تلاش موثر پلیس در تحکیم امنیت، تصریح کرد: اقتدار پلیس در جامعه به معنای اولویت داشتن امنیت آحاد جامعه است.

کریمی فیروزجایی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود قانون حمایتی از پلیس گفت: حوادث اخیر در شهرهای کشور و شهادت نیروهای جان برکف پلیس ناشی از ضعف حمایتی قانون است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تجلیل از عملکرد پلیس در ارتقای نظم و امنیت عمومی خاطرنشان کرد: ارتقای این عملکرد در گرو حمایت همه جانبه از مجموعه انتظامی و حافظان امنیت کشور است.

بازنگری قانون استفاده از سلاح در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس 

“مهدی سعادتی ” عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بازنگری قانون استفاده از سلاح و بازنگری در کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد. 

نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: قطعاً کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به نواقص قوانین استفاده از سلاح توسط پلیس ورود خواهد کرد تا دوباره اقتدار لازم را به این نیروی وظیفه شناس برگرداند.

وی در ادامه شهادت مظلومانه شهید مدافع وطن سرهنگ دوم “علی رنجبری” از پرسنل زحمت کش استان فارس را به محضر آقا امام زمان و نائب برحقش امام خامنه‌ای و فرمانده محترم کل ناجا و سبزپوشان خدوم انتظامی تبریک و تسلیت عرض کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه تصریح کرد: شهادت سرهنگ دوم رنجبری در دفاع از حریم  امنیت جامعه، سبب تاثر و اندوه  دل ها و جان های ملت شریف ایران شد و بر همگان وظیفه است با شناسائی علل و عوامل ایجاد کننده چنین حوادثی و برخورد قاطع بازوی توانمند قانون در جلوگیری از تکرار چنین حوادثی باشند.

مهدی سعادتی اظهار کرد: شایسته است دستگاه قضائی ضمن حمایت همه جانبه از نیروی زحمتکش انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش و مجرمان خطرناک به طور جدی و قاطع از حافظان امنیت یاری رساند.
این عضو خانه ملت تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد در تقنین این قوانین، به جِد با این گونه جرائم برخورد قاطع نماید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: دولت و پلیس می‌توانند لوایحی در جهت برگرداندن اقتدار نیروی انتظامی و جبران نواقص قوانین قبلی و استفاده از سلاح به مجلس و کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند، مجلس یازدهم تا به ثمر رسیدن این لوایح موضوع را دنبال خواهد کرد./روابط عمومی پلیس