متلاشی شدن باند جرایم سازمان‌یافته اقتصادی در مازندران

حرف آنلاین: فرمانده انتظامی مازندران از متلاشی شذن باند جرایم سازمان یافته اقتصادی با ۵۰ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.  سردار مرتضی میرزایی گفت: در راستای مقابله با اخلالگران نظام اقتصادی و د رپی کسب خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه و سازمان یافته یک شرکت جعلی اقتصادی، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس […]

حرف آنلاین: فرمانده انتظامی مازندران از متلاشی شذن باند جرایم سازمان یافته اقتصادی با ۵۰ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.

 سردار مرتضی میرزایی گفت: در راستای مقابله با اخلالگران نظام اقتصادی و د رپی کسب خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه و سازمان یافته یک شرکت جعلی اقتصادی، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی قرار گرفت.

در تحقیقات ماموران پلیس امنیت اقتصادی مشخص شد، اعضای این باند کلاهبرداری در پوشش یک شرکت فنی و مهندسی با تصرف غیر قانونی اراضی ملی و تفکیک غیرقانونی آن با اسناد جعلی، اقدام به فروش آن و کلاهبرداری می‌کنند.

به گفته سردار میرزایی در ادامه تحقیقات مشخص شد این افراد با اخلال در حوزه مالی و اقتصادی از طریق فریب افکار عمومی و ایجاد ساز و کار پرداخت تسهیلات کلان و معرفی شرکت به عنوان سرمایه گذار اقدام به اخذ رشوه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

پلیس می‌گوید اعضای این باند سازمان یافته در بخشی دیگر از اقدامات مجرمانه خود با جستجو در سایت‌های فروش املاک و کالا در سایت‌های شیپور و دیوار، املاکی که نیاز به فروش فوری داشتند را شناسایی و با استفاده از حوالجات جعلی و با مبالغی بالاتر از قیمت واقعی، املاک را از چنگ مالباختگان خارج می‌کردند.

به گفته سردار میرزایی این باند سازمان یافته متشکل از تیم‌های حقوقی، داوری، حسابداری و سایر اعضای هیئت مدیره به صورت برنامه ریزی شده سعی در جلب مشارکت مردمی در ۴ حوزه تصرف اراضی ملی و تفکیک غیرقانونی آن، اخلال گری در حوزه مالی و اقتصادی از طریق فریب افکار عمومی، واگذاری املاک ملی تصرفی با ارز گلیچی (پول شویی و سرمایه گذاری در فضای بین الملل برای فرار از کشور) و استفاده از حوالجات جعلی در قالب پرداخت نقدی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

پلیس امنیت اقتصادی از شناسایی تمامی اعضای این باند با ۳۵ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و با هماهنگی قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

به گفته فرمانده انتظامی مازندران این باند سازمان یافته جرایم اقتصادی متلاشی ۱۱ متهم این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند./باشگاه خبرنگاران جوان